3 tips bij het kopen van een tweedehands laptop 0 474

3 tips kopen tweedehands laptop

Steeds meer mensen verkiezen de laptop boven een desktop computer. Dat is natuurlijk niet zonder reden, want een laptop kent enorm veel voordelen. Zo beschik je over veel meer flexibiliteit en zijn laptops vandaag de dag ook nog eens zeer kwalitatief. Door het brede aanbod zien we tevens veel prijs- en kwaliteitsverschillen ontstaan. Omdat de aanschaf van een nieuwe laptop een flinke investering kan zijn, is het dan ook niet gek dat veel mensen voor een tweedehands model kiezen. Toch roept dit ook wel wat vragen op. Want waar let je op als je een tweedehands laptop aanschaft? Hoe voorkom je een miskoop? In dit artikel geven we 3 handige tips.

1.    Breng je wensen in kaart

Waarom zijn er eigenlijk zoveel verschillende laptops te vinden? Het antwoord is simpel. Iedereen verlangt namelijk iets anders van zijn of haar laptop. Zo zijn er nog genoeg mensen die de laptop enkel voor recreatief gebruik inzetten. Bijvoorbeeld om lekker te chatten, over het web te surfen of simpelweg wat mails te beantwoorden. In dat geval is het niet noodzakelijk om over een zeer kwalitatieve of snelle laptop te beschikken. Een goedkoop model volstaat. Wanneer je deze echter voor je werk gebruikt of hier foto- of videobewerkingen op uitvoert zal je wellicht andere eisen aan de laptop stellen en kom je ook in een hogere prijsklasse terecht.

Breng je wensen in kaart

Voordat je naar een geschikte tweedehands laptop op zoek gaat, is het dan ook eerst belangrijk om al je wensen duidelijk in kaart te brengen. Wat zoek je precies? Waar ga je de laptop voor gebruiken en hoe hoog is je budget? Hierdoor kun je je zoektocht een stuk gemakkelijker maken.

2.    Particulier of via een tussenpersoon?

Daarnaast zal je een keuze moeten maken tussen de particuliere verkoop of een tweedehands aankoop via een tussenpersoon. Het grootste nadeel van een particuliere verkoop is dat je de aanbieder op zijn of haar woord moet geloven. Daardoor ben je nooit verzekerd van een optimale conditie van de laptop. Soms heb je mazzel, maar er zijn ook gevallen bekend die enorme pech hadden. Het voordeel van de particuliere verkoop is dat er vaak nog te onderhandelen valt over de prijs en het aanbod online ontzettend groot is.

Wil je minder risico lopen? Dan kun je er ook voor kiezen om een tweedehands laptop via een tussenpersoon aan te schaffen. Zo zijn er tegenwoordig veel winkels en webshops die tweedehands modellen opkopen en weer doorverkopen. Het voordeel hiervan is dat je doorgaans over garantie beschikt, waardoor je van meer zekerheid geniet. Zeker bij een grote investering, zoals bij de aanschaf van een laptop, is dit natuurlijk enorm gewenst.

3.    Kies voor refurbished

Wist je dat er tegenwoordig ook heel veel laptops refurbished worden aangeboden? Refurbished staat voor gereviseerd. Dit betekent dat een gebruikte laptop grondig is gecontroleerd door een deskundige en tevens – zover dat mogelijk was – is opgeknapt. Hierdoor beschik je over voldoende zekerheid om een kwalitatief sterke laptop aan te schaffen. Hoewel je aan de buitenkant natuurlijk wel kunt zien dat de laptop gebruikt is, zal dit tijdens het gebruik eigenlijk niet opvallen. Bovendien ontvang je bij een refurbished laptop van Remarkt.nl ook altijd garantie. Indien er toch problemen optreden, heb je dus altijd een stok achter de deur. Je bent je geld dan ook nooit zomaar kwijt.

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

3 tips voor een hogere Google Ranking  0 59

Google marketing

Hoger in Google komen lijkt wel een dagelijks gevecht te zijn. Hoe hard je soms ook je best doet en hoe zeer je ook vindt dat je die eerste plek in Google wel hebt verdiend, toch staat daar toch één van jouw grootste concurrenten te pronken. Wat heeft zijn bedrijf wat jij niet hebt? Maak je geen zorgen! Vaak heeft het in dit geval weinig te maken met de kwaliteit van het bedrijf (hoewel dit uiteraard ook mogelijk is), maar alles met de marketingstrategieën die tot op heden zijn toegepast. Grote kans dat jouw concurrent gebruik maakt van een goede online marketeer en daarmee zijn of haar Google Ranking binnen mum van tijd heeft verhoogd. 

Dat is natuurlijk stiekem goed nieuws voor jou, want dat betekent dus ook dat jij veel kunt doen om je concurrent te verslaan. Online marketing is immers hét sleutelwoord. Daarom volgen hier 3 tips om jouw Google Ranking te verbeteren en zo een hogere positie binnen Google te behalen. 

Schakel een online marketeer in 

Allereerst is het belangrijk om te beseffen dat online marketing zeer complex is. De digitale markt verandert bijna constant. Door al die nieuwe, innovatieve ontwikkelingen zien we dan ook dat bepaalde marketingstrategieën al na enkele maanden tot slechts een jaar weer achterhaald zijn. Dit is als ondernemer bijna niet bij te benen. Dat zou betekenen dat je 24/7 alle nieuwtjes in de gaten moet houden en dáárnaast ook nog eens je bedrijf moet runnen. Dat is bijna niet te doen. Het is daarom slimmer om een online marketeer in te schakelen. Deze houdt zich constant bezig met de nieuwste ontwikkelingen, weet een plan op maat te stellen voor jouw bedrijf en helpt je in de zoektocht naar de juiste aanpak om hoger in Google te eindigen. 

Maak gebruik van long-tail zoekwoorden 

Zoekwoorden gebruiken in relevante content of bij het plaatsen van interne links is heel belangrijk voor een betere vindbaarheid van jouw website. Dan moet je echter wel weten welke zoekwoorden je het beste kunt gebruiken. Wij adviseren om hierbij altijd te gaan voor zogenaamde long-tail zoekwoorden. 

Long-tail zoekwoorden hebben een lager zoekvolume. Dat betekent dat ze minder vaak gezocht worden door de consument, maar leveren daarentegen wel veel meer op. Stel, je verkoopt auto’s en je gebruikt een zoekwoord als ‘auto kopen’, dan beschik je direct over heel veel concurrentie. Er zijn immers heel veel aanbieders die auto’s verkopen. De kans is klein dat je dan daadwerkelijk met dit zoekwoord weet te scoren. Daarom kun je beter voor zoekwoorden kiezen die iets relevanter zijn voor jouw site en bovendien direct een groot deel van de concurrentie uitschakelen. Denk bijvoorbeeld aan ‘auto kopen Friesland’. Een marketeer kan je helpen bij het bepalen van de juiste zoekwoorden. Ook handig voor google ads.

Content marketing 

Content marketing is onmisbaar voor een hogere positie binnen Google. Hierbij kun je denken aan geschreven teksten, maar ook het gebruik van social media kanalen en het plaatsen van video’s. Hierbij is het tegenwoordig echter wel belang dat er ook daadwerkelijk relevante content wordt geplaatst. Je kunt niet meer zomaar een artikel plaatsen om simpelweg hogerop in Google te komen, maar de consument moet hier écht iets aan hebben. Google analyseert tegenwoordig hoe bezoekers reageren op jouw landingspagina’s. Klikken ze direct terug nadat ze hier op terecht zijn gekomen? Dan zal Google de kwaliteitsscore van die pagina aanpassen en zak je verder weg in de ranking. Hoe relevanter, hoe beter dus! 

Opvallende trends in de Corona periode 0 59

Opvallende trends in de Corona periode

De Corona crisis houdt de wereld flink in zijn grip. Om het virus niet om zich heen te laten grijpen zijn er door de meeste regeringen strenge regels ingesteld. Ook het Nederlandse kabinet onder leiding van Premier Rutte heeft Nederland strenge maatregelen opgelegd. Veel Nederlanders hebben lange tijd thuis gezeten om zo zichzelf en anderen te beschermen. Gelukkig is er inmiddels licht aan het eind van de tunnel. De groep kwetsbare Nederlanders heeft zich kunnen laten inenten. Hierdoor heeft het kabinet de maatregelen iets kunnen versoepelen. Welke trends hebben we zien ontstaan tijdens deze moeilijke periode? Hoe heeft Nederland zich door de Corona crisis heen geknokt?

Heel Holland bakt en Hollands Next Masterchef in de praktijk

Vanwege de Corona maatregelen mochten restaurants en andere horeca gelegenheden hun deuren niet openen. Hierdoor was Nederland gedwongen thuis te eten. De grote winnaar van deze maatregel was Thuisbezorgd. Deze dienst zorgde ervoor dat het eten via bezorgers van eetgelegenheden naar huizen werd gebracht. Ook het thuis koken werd opeens erg populair. Webshops die etenswaren aanbieden en thuisbezorg diensten als AH-delivery en Picknick hebben hierdoor een mooie stijging doorgemaakt tijdens de corona periode. Kwamen al die vrijdag en zondag avonden op de bank kijkend naar Masterchef en Heel Holland bakt opeens goed van pas!

Thuis werken en aan het huis werken

Door Corona werden werkgevers gedwongen hun werknemers thuis te laten werken. Opeens bleek dat meetings via Teams prima vanuit huis gedaan konden worden. Werkgevers bleken erg vrijgevig wanneer het ging over thuiswerkvergoedingen en het creëren van een ergonomische thuiswerkplek. Tel daarbij op dat de reistijd van huis naar werk en andersom kwam te vervallen en het thuis werken was al snel erg populair. Vanwege het vervallen van de reistijd hadden veel mensen opeens tijd over. Omdat men thuis zat zag men ook wat er allemaal aan het huis mankeerde en wat al lang niet was opgepakt. De doe-het-zelvers gingen aan de slag en opeens was heel Nederland tuinman, dakdekker of klusjesman.

Toch liever een ander huis?

De Nederlandse huizenmarkt kwam door de corona maatregelen ook in beweging. Hoewel de huizenmarkt nog altijd krap is zagen we de zoekterm ‘Makelaar Rotterdam’ weer stijgen in Google Trends. Veel buitenlandse studenten of werknemers zijn in de Corona periode naar hun thuisland gegaan. Dit bracht wat ruimte op de huur markt. Veel starters konden extra sparen door de lagere uitgaven. Hierdoor konden zij toch de nieuwbouwhuizen die vrij kwamen te staan kopen.

Meest populaire onderwerpen

Editor Picks