Als ondernemer heb je vast wel eens gehoord van Google Adwords, ook wel Google Ads genoemd. Helaas zijn de succesverhalen heel wisselend. Waar het ene bedrijf zeer lovend is over het resultaat dat hij heeft behaald, zegt de ander dat het vrijwel niets heeft opgeleverd. Maar wist je dat dit in de meeste gevallen wel degelijk iets had opgeleverd als er op de juiste manier was geadverteerd? Op gmu.online wordt al gauw duidelijk dat er ontzettend veel mogelijkheden zijn om jouw Google Adwords campagne te laten slagen. Ben jij benieuwd hoe je dan te werk moet gaan? In dit artikel geven we 4 slimme tips voor meer succes met Google Adwords.
1. Schakel een specialist in
De grootste fout die je als ondernemer kunt maken is denken dat je adverteren via Google Adwords er wel ‘even’ bij doet. Hoe moeilijk kan het immers zijn om een aantal zoekwoorden in te kopen en zo meer traffic naar jouw website te leiden? Een logische beredenering, maar helaas niet juist.
Het is niet voor niets dat steeds meer bedrijven naar een adwords specialist op zoek gaan. Zelf beschik je vaak gewoon niet over voldoende tijd om je nauwkeurig in te lezen. Hierdoor is je reclamecampagne via Adwords, alhoewel eenvoudig en snel opgezet, vaak veel minder effectief. Sterker nog: als je dit op de verkeerde manier aanpakt, kan het ook nog eens heel veel geld kosten. Dit terwijl de campagne verder niets oplevert. Zonde! Daarom is het inschakelen van een specialist zeker geen gek idee.
2. Bedenk wat je precies wilt en kunt betalen
Adverteren via Google kost geld. Dat is nu eenmaal de realiteit. Er zijn verschillende manieren waarop je deze kosten zoveel mogelijk kunt drukken. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van de juiste zoekwoorden en het creëren van een relevante landingspagina om een mogelijke aankoop te vergroten. Toch zal het altijd om enige investering vragen. Bespreek daarom eerst met een google partner hoeveel je maximaal wilt uitgeven aan de reclamecampagne en wat je hiermee hoopt te bereiken. Zo weet je precies welke kosten je per klik kunt verwachten en welke conversie je moet behalen om jouw doel te bereiken.
3. Stel verschillende advertenties samen
Verkoop je als ondernemer meerdere producten of verleen je verschillende diensten? Maak dan niet gebruik van een enkele advertentie, maar stel verschillende advertenties samen. Hierdoor geniet je van meer resultaat en worden al jouw diensten en producten op de markt gezet.
Let op: zorg er wel voor dat de advertentie uniek blijft en test iedere advertentie op klikratio. Zeker bij diverse advertenties verlies je al snel het overzicht. Door alles goed in de gaten te houden, verhoog je uiteindelijk de conversie voor jouw website. Een specialist kan deze taak eventueel uit handen nemen.
4. Denk aan een relevante landingspagina
Veel bedrijven die starten met Google Adwords maken één grote fout: ze denken niet aan het realiseren van een relevante landingspagina. Alhoewel ze de juiste zoekwoorden voor hun producten of diensten uitvoerig hebben bedacht, besteden ze minder aandacht aan de adwords landingspagina. Bedenk echter wel dat een klant direct merkt of een pagina relevant is of niet. Wanneer deze binnen enkele tellen niet ziet waar hij voor gekomen is, zal hij al snel naar een andere website gaan en ben jij een potentiële klant verloren. Zonde!