Een inboedelverzekering dekt schade aan spullen in jouw huis 0 242

inboedelverzekering

Wat is inboedel? En waarom sluit je een inboedelverzekering af? Onder inboedel wordt verstaan alles dat in jouw huis aanwezig is en kan worden meegenomen of verplaatsbaar is. Een voorbeeld: jouw keuken valt niet onder de inboedelverzekering, de losse spullen in je keuken wél. Een ingebouwde koelkast valt niet onder de inboedelverzekering, een vrijstaande koelkast is wél verzekerd tegen schade met een inboedelverzekering. Je kunt jouw inboedel verzekeren wanneer je in Nederland woont in een eigen huis, een huurhuis, een woonboot, een appartement of in een studentenkamer. Hoe meer spullen je in huis hebt hoe verstandiger het is om een inboedelverzekering af te sluiten. Heb je géén inboedelverzekering en er breekt brand uit, dan sta je op straat met alles wat er is overgebleven uit die brand. Je moet dan alles wat verloren is gegaan zelf opnieuw aanschaffen. Met een inboedelverzekering wordt veel schade vergoed! 

De inboedel van jouw huis verzekeren? Waarom zou je dat doen?

Je bent niet verplicht om een inboedelverzekering af te sluiten. Maar wanneer je inboedel hebt is het wél aan te raden deze te verzekeren. Je kunt, in de regel, twee soorten inboedelverzekeringen afsluiten. De standaard- en de uitgebreide inboedelverzekering. Bij de standaard inboedelverzekering wordt schade aan jouw inboedel vergoed wanneer deze schade is ontstaan door:

  • Inbraak, diefstal en vandalisme
  • Brand, blus- en rookschade
  • Waterschade
  • Regen, hagel, sneeuw en storm
  • Omvallende bomen (en hijskranen)

Bij de uitgebreide inboedelverzekering krijg je ook schade vergoed die is ontstaan door:

  • Zelf veroorzaakte schade
  • Schroeien en smelten

Wat wordt wél via de inboedelverzekering

Schade die wel wordt vergoed:

  • Schade ontstaan als gevolg van brand, blikseminslag, neerslag, storm, hagel, wind, lekkage en diefstal
  • Kosten die worden gemaakt voor het opsporen van een lekkage (hak- en breekwerk)
  • Het vervangen van sloten na diefstal van je sleutels (maximaal bedrag)
  • Schade die ontstaat door langdurige stroomuitval. (Spullen in vriezer)
  • De kosten bij vervangende woonruimte omdat je niet meer in jouw huis kunt wonen vanwege schade door een van bovengenoemde oorzaken
  • Schade aan spullen in jouw schuur, berging, garage of gezamenlijke ruimte door één van bovengenoemde oorzaken

Wat wordt niet vergoed via de inboedelverzekering

Schade die niet wordt vergoed is:

  • Schade die al aanwezig is wanneer jij een inboedelverzekering afsluit
  • Schade ontstaan door vallen, stoten of zakkenrollen aan een mobiele telefoon of tablet
  • Schade ontstaan door een aardbeving
  • Schade door diefstal, inbraak of water wanneer jij niet meer in dat huis woont
  • Schade die een gevolg is van slecht onderhoud of een constructiefout
  • Schade die ontstaat door verboden activiteiten, zelfs als jij en niet van op de hoogte was

Welke spullen zijn wel – en welke zijn niet verzekerd bij een inboedelverzekering?

Zoals gezegd is inboedel alles dat in jouw huis aanwezig is en kan worden meegenomen of verplaatsbaar is. Een inboedelverzekering dekt ook de spullen die staan in jouw garage, in de schuur of onder een afdak. Woon je in een appartement dan zijn jouw spullen die staan in de gezamenlijke hal ook verzekerd. Niet alle spullen zijn verzekerd. Een auto die in jouw garage staat is niet via de inboedelverzekering verzekerd. Dat geldt ook voor een motor, bromfiets of boot. Elke verzekeringsmaatschappij heeft zijn eigen regels en voorwaarden. Lees die dan ook goed door zodat je weet wat wél en wat niet verzekerd is.

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

3 tips voor een hogere Google Ranking  0 58

Google marketing

Hoger in Google komen lijkt wel een dagelijks gevecht te zijn. Hoe hard je soms ook je best doet en hoe zeer je ook vindt dat je die eerste plek in Google wel hebt verdiend, toch staat daar toch één van jouw grootste concurrenten te pronken. Wat heeft zijn bedrijf wat jij niet hebt? Maak je geen zorgen! Vaak heeft het in dit geval weinig te maken met de kwaliteit van het bedrijf (hoewel dit uiteraard ook mogelijk is), maar alles met de marketingstrategieën die tot op heden zijn toegepast. Grote kans dat jouw concurrent gebruik maakt van een goede online marketeer en daarmee zijn of haar Google Ranking binnen mum van tijd heeft verhoogd. 

Dat is natuurlijk stiekem goed nieuws voor jou, want dat betekent dus ook dat jij veel kunt doen om je concurrent te verslaan. Online marketing is immers hét sleutelwoord. Daarom volgen hier 3 tips om jouw Google Ranking te verbeteren en zo een hogere positie binnen Google te behalen. 

Schakel een online marketeer in 

Allereerst is het belangrijk om te beseffen dat online marketing zeer complex is. De digitale markt verandert bijna constant. Door al die nieuwe, innovatieve ontwikkelingen zien we dan ook dat bepaalde marketingstrategieën al na enkele maanden tot slechts een jaar weer achterhaald zijn. Dit is als ondernemer bijna niet bij te benen. Dat zou betekenen dat je 24/7 alle nieuwtjes in de gaten moet houden en dáárnaast ook nog eens je bedrijf moet runnen. Dat is bijna niet te doen. Het is daarom slimmer om een online marketeer in te schakelen. Deze houdt zich constant bezig met de nieuwste ontwikkelingen, weet een plan op maat te stellen voor jouw bedrijf en helpt je in de zoektocht naar de juiste aanpak om hoger in Google te eindigen. 

Maak gebruik van long-tail zoekwoorden 

Zoekwoorden gebruiken in relevante content of bij het plaatsen van interne links is heel belangrijk voor een betere vindbaarheid van jouw website. Dan moet je echter wel weten welke zoekwoorden je het beste kunt gebruiken. Wij adviseren om hierbij altijd te gaan voor zogenaamde long-tail zoekwoorden. 

Long-tail zoekwoorden hebben een lager zoekvolume. Dat betekent dat ze minder vaak gezocht worden door de consument, maar leveren daarentegen wel veel meer op. Stel, je verkoopt auto’s en je gebruikt een zoekwoord als ‘auto kopen’, dan beschik je direct over heel veel concurrentie. Er zijn immers heel veel aanbieders die auto’s verkopen. De kans is klein dat je dan daadwerkelijk met dit zoekwoord weet te scoren. Daarom kun je beter voor zoekwoorden kiezen die iets relevanter zijn voor jouw site en bovendien direct een groot deel van de concurrentie uitschakelen. Denk bijvoorbeeld aan ‘auto kopen Friesland’. Een marketeer kan je helpen bij het bepalen van de juiste zoekwoorden. Ook handig voor google ads.

Content marketing 

Content marketing is onmisbaar voor een hogere positie binnen Google. Hierbij kun je denken aan geschreven teksten, maar ook het gebruik van social media kanalen en het plaatsen van video’s. Hierbij is het tegenwoordig echter wel belang dat er ook daadwerkelijk relevante content wordt geplaatst. Je kunt niet meer zomaar een artikel plaatsen om simpelweg hogerop in Google te komen, maar de consument moet hier écht iets aan hebben. Google analyseert tegenwoordig hoe bezoekers reageren op jouw landingspagina’s. Klikken ze direct terug nadat ze hier op terecht zijn gekomen? Dan zal Google de kwaliteitsscore van die pagina aanpassen en zak je verder weg in de ranking. Hoe relevanter, hoe beter dus! 

Opvallende trends in de Corona periode 0 58

Opvallende trends in de Corona periode

De Corona crisis houdt de wereld flink in zijn grip. Om het virus niet om zich heen te laten grijpen zijn er door de meeste regeringen strenge regels ingesteld. Ook het Nederlandse kabinet onder leiding van Premier Rutte heeft Nederland strenge maatregelen opgelegd. Veel Nederlanders hebben lange tijd thuis gezeten om zo zichzelf en anderen te beschermen. Gelukkig is er inmiddels licht aan het eind van de tunnel. De groep kwetsbare Nederlanders heeft zich kunnen laten inenten. Hierdoor heeft het kabinet de maatregelen iets kunnen versoepelen. Welke trends hebben we zien ontstaan tijdens deze moeilijke periode? Hoe heeft Nederland zich door de Corona crisis heen geknokt?

Heel Holland bakt en Hollands Next Masterchef in de praktijk

Vanwege de Corona maatregelen mochten restaurants en andere horeca gelegenheden hun deuren niet openen. Hierdoor was Nederland gedwongen thuis te eten. De grote winnaar van deze maatregel was Thuisbezorgd. Deze dienst zorgde ervoor dat het eten via bezorgers van eetgelegenheden naar huizen werd gebracht. Ook het thuis koken werd opeens erg populair. Webshops die etenswaren aanbieden en thuisbezorg diensten als AH-delivery en Picknick hebben hierdoor een mooie stijging doorgemaakt tijdens de corona periode. Kwamen al die vrijdag en zondag avonden op de bank kijkend naar Masterchef en Heel Holland bakt opeens goed van pas!

Thuis werken en aan het huis werken

Door Corona werden werkgevers gedwongen hun werknemers thuis te laten werken. Opeens bleek dat meetings via Teams prima vanuit huis gedaan konden worden. Werkgevers bleken erg vrijgevig wanneer het ging over thuiswerkvergoedingen en het creëren van een ergonomische thuiswerkplek. Tel daarbij op dat de reistijd van huis naar werk en andersom kwam te vervallen en het thuis werken was al snel erg populair. Vanwege het vervallen van de reistijd hadden veel mensen opeens tijd over. Omdat men thuis zat zag men ook wat er allemaal aan het huis mankeerde en wat al lang niet was opgepakt. De doe-het-zelvers gingen aan de slag en opeens was heel Nederland tuinman, dakdekker of klusjesman.

Toch liever een ander huis?

De Nederlandse huizenmarkt kwam door de corona maatregelen ook in beweging. Hoewel de huizenmarkt nog altijd krap is zagen we de zoekterm ‘Makelaar Rotterdam’ weer stijgen in Google Trends. Veel buitenlandse studenten of werknemers zijn in de Corona periode naar hun thuisland gegaan. Dit bracht wat ruimte op de huur markt. Veel starters konden extra sparen door de lagere uitgaven. Hierdoor konden zij toch de nieuwbouwhuizen die vrij kwamen te staan kopen.

Meest populaire onderwerpen

Editor Picks