Het daadwerkelijke verschil tussen GU10 en led verlichting 0 1388

Het daadwerkelijke verschil tussen GU10 en led verlichting

In 2019 is led verlichting de beste manier om elke ruimte van je huis te verlichten. Het is duurzaam en voordeliger dan halogeen of gloeilampen. Bovendien is de lichttemperatuur is perfect af te stemmen op de ruimte die je wil verlichten en de activiteiten die je in die ruimte dagelijks verricht. Maar waar kies je nu voor? Zijn dat de GU10 led of de standaard led lampen? Lees verder als je hier meer over wil weten.

De voordelen van led verlichting op een rijtje

Wil je de ruimtes van je huis (opnieuw) verlichten en twijfel je nog om led verlichting aan te schaffen. Hieronder staan een aantal voordelen van led verlichting opgesomd, die jou vast en zeker over de streep helpen om kamers te verlichten met led lampen:

  • Een led lamp is extreem energiezuinig en verbruikt slechts 10% van de energie ten opzichte van een standaard gloeilamp. Dat zie je uiteindelijk ook weer terug op het jaaroverzicht van je energieleverancier. Het scheelt soms wel 80 euro per lamp wat je bespaart.
  • Led lampen zetten stroom heel efficiënt om in licht, waardoor ze niet zo heet worden als de ouderwetse gloeilamp. Je handen branden aan led lampen is dus onmogelijk. Door de lagere temperatuur zul je ook nooit last ervaren van donkere kringen op je muur of plafond. Omdat ze niet zo heet worden, zijn ze ook heel veilig voor gezinnen met kleine kinderen.
  • Een led lamp brandt gelijk op vol vermogen, in tegenstelling tot de spaarlampen die een lange aanloopperiode nodig hadden om op volle sterkte te branden. Met goed zicht kan je dus gelijk beginnen met wat je van plan bent om te doen.
  • Led lampen zijn dimbaar. Let op: hier heb je wel een speciale led dimmer voor nodig. Als je de dimmer gebruikt, stel je altijd de gewenste lichtkleur in. Felle verlichting is voor bezigheden die de volle concentratie vereisen. Een warme lichttemperatuur is fijn als je graag een knusse sfeer creëert.

GU10 led inbouwspots

Een groot voordeel van de GU10 led inbouwspots is, dat je de losse lampen snel en simpel vervangt voor nieuwe. Maak je graag gebruik van losse lampen of armaturen, dan kun je de spots goed afstemmen op je smaak of stijl van je interieur. Een goudkleurige armatuur is mooi te combineren met warmere led lampen. De led verlichting voor in je thuiskantoor matcht weer beter met een zilverkleurige of witte armatuur of plafonniere. Bij geïntegreerde led verlichting is het net even een wat lastiger klusje om de lamp te verwisselen. Het grote voordeel van GU10 led verlichting is dat je de armaturen aan het plafond kan laten zitten. Je hoeft slechts de lampjes te verwisselen.

GU10 led inbouwspots

Geïntegreerde led verlichting

Een belangrijk voordeel van geïntegreerde led inbouwspots is dat je niet grote gaten in het plafond hoeft te hakken. De inbouwdiepte is namelijk erg laag. Wel moet je de gehele spot vervangen als de lamp na een lange tijd niet meer werkt. Dat geldt dus voor zowel de lamp als het armatuur.

Toch zitten er weinig nadelen aan de ingebouwde led lampen. Omdat een led lamp heel erg lang meegaat, duurt het jaren voordat je een nieuwe lamp nodig hebt. Dankzij een efficiënt kliksysteem van sommige merken led verlichting, is het een koud kunstje als de lamp aan vervanging toe is. Toch is het handig om eventueel een reserve exemplaar aan te schaffen, omdat modellen en systemen na verloop van tijd kunnen veranderen.

Hopelijk heb je door dit artikel meer inzicht gekregen in wat voor jou de beste keuze is. Het kan natuurlijk per kamer verschillen. Maak eventueel een lichtplan om erachter te komen welke led lampen je wil aanschaffen.

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

3 tips voor een hogere Google Ranking  0 59

Google marketing

Hoger in Google komen lijkt wel een dagelijks gevecht te zijn. Hoe hard je soms ook je best doet en hoe zeer je ook vindt dat je die eerste plek in Google wel hebt verdiend, toch staat daar toch één van jouw grootste concurrenten te pronken. Wat heeft zijn bedrijf wat jij niet hebt? Maak je geen zorgen! Vaak heeft het in dit geval weinig te maken met de kwaliteit van het bedrijf (hoewel dit uiteraard ook mogelijk is), maar alles met de marketingstrategieën die tot op heden zijn toegepast. Grote kans dat jouw concurrent gebruik maakt van een goede online marketeer en daarmee zijn of haar Google Ranking binnen mum van tijd heeft verhoogd. 

Dat is natuurlijk stiekem goed nieuws voor jou, want dat betekent dus ook dat jij veel kunt doen om je concurrent te verslaan. Online marketing is immers hét sleutelwoord. Daarom volgen hier 3 tips om jouw Google Ranking te verbeteren en zo een hogere positie binnen Google te behalen. 

Schakel een online marketeer in 

Allereerst is het belangrijk om te beseffen dat online marketing zeer complex is. De digitale markt verandert bijna constant. Door al die nieuwe, innovatieve ontwikkelingen zien we dan ook dat bepaalde marketingstrategieën al na enkele maanden tot slechts een jaar weer achterhaald zijn. Dit is als ondernemer bijna niet bij te benen. Dat zou betekenen dat je 24/7 alle nieuwtjes in de gaten moet houden en dáárnaast ook nog eens je bedrijf moet runnen. Dat is bijna niet te doen. Het is daarom slimmer om een online marketeer in te schakelen. Deze houdt zich constant bezig met de nieuwste ontwikkelingen, weet een plan op maat te stellen voor jouw bedrijf en helpt je in de zoektocht naar de juiste aanpak om hoger in Google te eindigen. 

Maak gebruik van long-tail zoekwoorden 

Zoekwoorden gebruiken in relevante content of bij het plaatsen van interne links is heel belangrijk voor een betere vindbaarheid van jouw website. Dan moet je echter wel weten welke zoekwoorden je het beste kunt gebruiken. Wij adviseren om hierbij altijd te gaan voor zogenaamde long-tail zoekwoorden. 

Long-tail zoekwoorden hebben een lager zoekvolume. Dat betekent dat ze minder vaak gezocht worden door de consument, maar leveren daarentegen wel veel meer op. Stel, je verkoopt auto’s en je gebruikt een zoekwoord als ‘auto kopen’, dan beschik je direct over heel veel concurrentie. Er zijn immers heel veel aanbieders die auto’s verkopen. De kans is klein dat je dan daadwerkelijk met dit zoekwoord weet te scoren. Daarom kun je beter voor zoekwoorden kiezen die iets relevanter zijn voor jouw site en bovendien direct een groot deel van de concurrentie uitschakelen. Denk bijvoorbeeld aan ‘auto kopen Friesland’. Een marketeer kan je helpen bij het bepalen van de juiste zoekwoorden. Ook handig voor google ads.

Content marketing 

Content marketing is onmisbaar voor een hogere positie binnen Google. Hierbij kun je denken aan geschreven teksten, maar ook het gebruik van social media kanalen en het plaatsen van video’s. Hierbij is het tegenwoordig echter wel belang dat er ook daadwerkelijk relevante content wordt geplaatst. Je kunt niet meer zomaar een artikel plaatsen om simpelweg hogerop in Google te komen, maar de consument moet hier écht iets aan hebben. Google analyseert tegenwoordig hoe bezoekers reageren op jouw landingspagina’s. Klikken ze direct terug nadat ze hier op terecht zijn gekomen? Dan zal Google de kwaliteitsscore van die pagina aanpassen en zak je verder weg in de ranking. Hoe relevanter, hoe beter dus! 

Opvallende trends in de Corona periode 0 58

Opvallende trends in de Corona periode

De Corona crisis houdt de wereld flink in zijn grip. Om het virus niet om zich heen te laten grijpen zijn er door de meeste regeringen strenge regels ingesteld. Ook het Nederlandse kabinet onder leiding van Premier Rutte heeft Nederland strenge maatregelen opgelegd. Veel Nederlanders hebben lange tijd thuis gezeten om zo zichzelf en anderen te beschermen. Gelukkig is er inmiddels licht aan het eind van de tunnel. De groep kwetsbare Nederlanders heeft zich kunnen laten inenten. Hierdoor heeft het kabinet de maatregelen iets kunnen versoepelen. Welke trends hebben we zien ontstaan tijdens deze moeilijke periode? Hoe heeft Nederland zich door de Corona crisis heen geknokt?

Heel Holland bakt en Hollands Next Masterchef in de praktijk

Vanwege de Corona maatregelen mochten restaurants en andere horeca gelegenheden hun deuren niet openen. Hierdoor was Nederland gedwongen thuis te eten. De grote winnaar van deze maatregel was Thuisbezorgd. Deze dienst zorgde ervoor dat het eten via bezorgers van eetgelegenheden naar huizen werd gebracht. Ook het thuis koken werd opeens erg populair. Webshops die etenswaren aanbieden en thuisbezorg diensten als AH-delivery en Picknick hebben hierdoor een mooie stijging doorgemaakt tijdens de corona periode. Kwamen al die vrijdag en zondag avonden op de bank kijkend naar Masterchef en Heel Holland bakt opeens goed van pas!

Thuis werken en aan het huis werken

Door Corona werden werkgevers gedwongen hun werknemers thuis te laten werken. Opeens bleek dat meetings via Teams prima vanuit huis gedaan konden worden. Werkgevers bleken erg vrijgevig wanneer het ging over thuiswerkvergoedingen en het creëren van een ergonomische thuiswerkplek. Tel daarbij op dat de reistijd van huis naar werk en andersom kwam te vervallen en het thuis werken was al snel erg populair. Vanwege het vervallen van de reistijd hadden veel mensen opeens tijd over. Omdat men thuis zat zag men ook wat er allemaal aan het huis mankeerde en wat al lang niet was opgepakt. De doe-het-zelvers gingen aan de slag en opeens was heel Nederland tuinman, dakdekker of klusjesman.

Toch liever een ander huis?

De Nederlandse huizenmarkt kwam door de corona maatregelen ook in beweging. Hoewel de huizenmarkt nog altijd krap is zagen we de zoekterm ‘Makelaar Rotterdam’ weer stijgen in Google Trends. Veel buitenlandse studenten of werknemers zijn in de Corona periode naar hun thuisland gegaan. Dit bracht wat ruimte op de huur markt. Veel starters konden extra sparen door de lagere uitgaven. Hierdoor konden zij toch de nieuwbouwhuizen die vrij kwamen te staan kopen.

Meest populaire onderwerpen

Editor Picks