Het gemak van eiwitshakes 0 1048

eiwitten

Ben je een fanatieke sporter en wil je na een sporttraining snel weer fit zijn en geen last krijgen van vermoeide spieren? Dan kan een eiwitshake uitkomst bieden. Niet voor niets staat een eiwitshake vaak op het menu van de bar bij een sportschool of zijn ze te koop bij vitamineshops. Waarom is een eiwitshake zo belangrijk voor sporters en welke soorten eitwitshakes zijn er?

Het belang van eiwitshakes

Eiwitten zijn onmisbaar voor je zenuwstelstel, organen, bloed en spieren. Vooral voor deze laatste groep zijn eiwitten van groot belang, want na het sporten ontstaat er spierschade en eiwitten zijn samen met aminozuren een belangrijke bouwstof voor het lichaam. Door het eten van eiwitten krijgt je lichaam meer aminozuren binnen. Aminozuren zorgen ervoor dat de spier- en lichaamscellen dus sneller kunnen herstellen. De mate van herstel hangt af van de eiwit-inname. Met het drinken van eiwitshakes krijgt je lichaam op een snelle manier extra eiwitten binnen waardoor je lichaam sneller zal herstellen na het sporten. Het moment waarop je eiwitshakes drinkt (voor, tijdens of na het sporten) maakt niet zoveel uit, het gaat namelijk om het aantal eiwitten wat je gedurende dag binnenkrijgt.

Wat zijn eiwitshakes?

Een eiwitshake bevat vaak 20 gram eiwit, dat is dezelfde hoeveelheid die je kunt halen uit het eten van een biefstuk, kipfilet of flinke bak kwark. Nu kun je je goed voorstellen dat je in de ochtend na een vroege ochtendrun nog geen zin heb in vers gebakken biefstuk. Het drinken van eiwitshakes kan dan handig zijn. Eiwitshakes bestaan altijd uit melk of water gemengd met eiwitpoeder. Het eiwitpoeder is in de meeste gevallen gemaakt van melkeiwitten. De twee  meest bekende eiwitpoeders zijn whey- eiwit en caseïne-eiwit. Whey-eiwit wordt snel door je lichaam opgenomen en is daarom een goede basis voor een ochtendshake, terwijl caseïne eiwit langzaam opgenomen wordt waardoor het een goed ingrediënt is voor een avondshake. Het eiwitgehalte van een eiwitshake kan variëren. De eitwitshakes kan worden gemaakt van diverse ingrediënten, zo kan je ook eiwitshakes drinken die bestaan uit soja, fruit of andere zuiveldranken aangevuld met eiwitpoeder. Er zijn veel verschillende soorten eiwitshakes te koop, je kan soms zelfs kiezen voor het toevoegen van geur- of smaakstoffen. Het meest belangrijke waar je op moet letten is dat eiwitshakes bestaan uit tenminste 80 gram eiwit per 100 gram shake, op die manier krijg je ook echt de juiste hoeveelheid binnen.

Zijn eiwitshakes noodzakelijk?

Eigenlijk zijn ze niet noodzakelijk, maar het kan wel een goede aanvulling op je normale eetpatroon zijn. Je kunt namelijk de normale dagelijkse behoefte aan eiwit ook halen uit gezonde en gevarieerde voeding. De aanbevolen dagelijkse behoefte is voor volwassenen namelijk zo’n 50 tot 65 gram per dag. Eet je gezond en gevarieerd, dan kom je aan deze dagelijkse benodigde inname. Sporters moeten vaak iets meer binnenkrijgen en dan kan een eiwitshake een welkome aanvulling zijn. Hoeveel je precies nodig hebt hangt af van je leeftijd, intensiteit van het sporten en de inname van koolhydraten. Naast dat het gezond is en goed is voor spieropbouw is het grootst voordeel van eiwitshakes dat het een gemakkelijke manier van bereiden is en je op een snelle manier veel eiwitten binnen krijgt.

 

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

3 tips voor een hogere Google Ranking  0 59

Google marketing

Hoger in Google komen lijkt wel een dagelijks gevecht te zijn. Hoe hard je soms ook je best doet en hoe zeer je ook vindt dat je die eerste plek in Google wel hebt verdiend, toch staat daar toch één van jouw grootste concurrenten te pronken. Wat heeft zijn bedrijf wat jij niet hebt? Maak je geen zorgen! Vaak heeft het in dit geval weinig te maken met de kwaliteit van het bedrijf (hoewel dit uiteraard ook mogelijk is), maar alles met de marketingstrategieën die tot op heden zijn toegepast. Grote kans dat jouw concurrent gebruik maakt van een goede online marketeer en daarmee zijn of haar Google Ranking binnen mum van tijd heeft verhoogd. 

Dat is natuurlijk stiekem goed nieuws voor jou, want dat betekent dus ook dat jij veel kunt doen om je concurrent te verslaan. Online marketing is immers hét sleutelwoord. Daarom volgen hier 3 tips om jouw Google Ranking te verbeteren en zo een hogere positie binnen Google te behalen. 

Schakel een online marketeer in 

Allereerst is het belangrijk om te beseffen dat online marketing zeer complex is. De digitale markt verandert bijna constant. Door al die nieuwe, innovatieve ontwikkelingen zien we dan ook dat bepaalde marketingstrategieën al na enkele maanden tot slechts een jaar weer achterhaald zijn. Dit is als ondernemer bijna niet bij te benen. Dat zou betekenen dat je 24/7 alle nieuwtjes in de gaten moet houden en dáárnaast ook nog eens je bedrijf moet runnen. Dat is bijna niet te doen. Het is daarom slimmer om een online marketeer in te schakelen. Deze houdt zich constant bezig met de nieuwste ontwikkelingen, weet een plan op maat te stellen voor jouw bedrijf en helpt je in de zoektocht naar de juiste aanpak om hoger in Google te eindigen. 

Maak gebruik van long-tail zoekwoorden 

Zoekwoorden gebruiken in relevante content of bij het plaatsen van interne links is heel belangrijk voor een betere vindbaarheid van jouw website. Dan moet je echter wel weten welke zoekwoorden je het beste kunt gebruiken. Wij adviseren om hierbij altijd te gaan voor zogenaamde long-tail zoekwoorden. 

Long-tail zoekwoorden hebben een lager zoekvolume. Dat betekent dat ze minder vaak gezocht worden door de consument, maar leveren daarentegen wel veel meer op. Stel, je verkoopt auto’s en je gebruikt een zoekwoord als ‘auto kopen’, dan beschik je direct over heel veel concurrentie. Er zijn immers heel veel aanbieders die auto’s verkopen. De kans is klein dat je dan daadwerkelijk met dit zoekwoord weet te scoren. Daarom kun je beter voor zoekwoorden kiezen die iets relevanter zijn voor jouw site en bovendien direct een groot deel van de concurrentie uitschakelen. Denk bijvoorbeeld aan ‘auto kopen Friesland’. Een marketeer kan je helpen bij het bepalen van de juiste zoekwoorden. Ook handig voor google ads.

Content marketing 

Content marketing is onmisbaar voor een hogere positie binnen Google. Hierbij kun je denken aan geschreven teksten, maar ook het gebruik van social media kanalen en het plaatsen van video’s. Hierbij is het tegenwoordig echter wel belang dat er ook daadwerkelijk relevante content wordt geplaatst. Je kunt niet meer zomaar een artikel plaatsen om simpelweg hogerop in Google te komen, maar de consument moet hier écht iets aan hebben. Google analyseert tegenwoordig hoe bezoekers reageren op jouw landingspagina’s. Klikken ze direct terug nadat ze hier op terecht zijn gekomen? Dan zal Google de kwaliteitsscore van die pagina aanpassen en zak je verder weg in de ranking. Hoe relevanter, hoe beter dus! 

Opvallende trends in de Corona periode 0 59

Opvallende trends in de Corona periode

De Corona crisis houdt de wereld flink in zijn grip. Om het virus niet om zich heen te laten grijpen zijn er door de meeste regeringen strenge regels ingesteld. Ook het Nederlandse kabinet onder leiding van Premier Rutte heeft Nederland strenge maatregelen opgelegd. Veel Nederlanders hebben lange tijd thuis gezeten om zo zichzelf en anderen te beschermen. Gelukkig is er inmiddels licht aan het eind van de tunnel. De groep kwetsbare Nederlanders heeft zich kunnen laten inenten. Hierdoor heeft het kabinet de maatregelen iets kunnen versoepelen. Welke trends hebben we zien ontstaan tijdens deze moeilijke periode? Hoe heeft Nederland zich door de Corona crisis heen geknokt?

Heel Holland bakt en Hollands Next Masterchef in de praktijk

Vanwege de Corona maatregelen mochten restaurants en andere horeca gelegenheden hun deuren niet openen. Hierdoor was Nederland gedwongen thuis te eten. De grote winnaar van deze maatregel was Thuisbezorgd. Deze dienst zorgde ervoor dat het eten via bezorgers van eetgelegenheden naar huizen werd gebracht. Ook het thuis koken werd opeens erg populair. Webshops die etenswaren aanbieden en thuisbezorg diensten als AH-delivery en Picknick hebben hierdoor een mooie stijging doorgemaakt tijdens de corona periode. Kwamen al die vrijdag en zondag avonden op de bank kijkend naar Masterchef en Heel Holland bakt opeens goed van pas!

Thuis werken en aan het huis werken

Door Corona werden werkgevers gedwongen hun werknemers thuis te laten werken. Opeens bleek dat meetings via Teams prima vanuit huis gedaan konden worden. Werkgevers bleken erg vrijgevig wanneer het ging over thuiswerkvergoedingen en het creëren van een ergonomische thuiswerkplek. Tel daarbij op dat de reistijd van huis naar werk en andersom kwam te vervallen en het thuis werken was al snel erg populair. Vanwege het vervallen van de reistijd hadden veel mensen opeens tijd over. Omdat men thuis zat zag men ook wat er allemaal aan het huis mankeerde en wat al lang niet was opgepakt. De doe-het-zelvers gingen aan de slag en opeens was heel Nederland tuinman, dakdekker of klusjesman.

Toch liever een ander huis?

De Nederlandse huizenmarkt kwam door de corona maatregelen ook in beweging. Hoewel de huizenmarkt nog altijd krap is zagen we de zoekterm ‘Makelaar Rotterdam’ weer stijgen in Google Trends. Veel buitenlandse studenten of werknemers zijn in de Corona periode naar hun thuisland gegaan. Dit bracht wat ruimte op de huur markt. Veel starters konden extra sparen door de lagere uitgaven. Hierdoor konden zij toch de nieuwbouwhuizen die vrij kwamen te staan kopen.

Meest populaire onderwerpen

Editor Picks