
Anno 2023 is het belangrijk om je als bedrijf te kunnen onderscheiden. Aangezien er in veel sectoren veel bedrijven werkzaam zijn, is het lastig om jouw bedrijf meer te laten zien aan de buitenwereld op een dusdanige manier dat jouw netwerk, klantenkring en naamsbekendheid vergroot wordt. Toch is dit ontzettend belangrijk voor het succes van jouw bedrijf. Daarom komen er in deze blog een aantal tips naar voren om jouw bedrijf nog meer te promoten!
Kies voor het delen van persoonlijke verhalen
Veel consumenten zijn benieuwd naar de mensen achter een bedrijf. Wanneer er weinig te vinden is over de medewerkers en de achtergrond, is het lastig om in te kunnen schatten wat voor soort bedrijf het is, wat voor cultuur er heerst en of het bij deze klant wel of niet past. Daarnaast toont het ook een stukje menselijkheid. Iets wat sommige consumenten nogal missen bij grootschalige bedrijven. Hierdoor kun jij als bedrijf juist in onderscheiden. Naast het publiceren van deze informatie op de eigen website kun je ook kiezen voor social media kanalen zoals LinkedIn, Instagram en Facebook. Kies vooral ook voor een kanaal dat past bij jouw doelgroep.
Wees fysiek aanwezig
Door fysiek op evenementen aanwezig te zijn, laat je als personen binnen bedrijf een indruk achter. Dit kan door evenementen die over het vakgebied en binnen de sector bij te wonen maar dit kan ook bij andere evenementen. Dit geldt bijvoorbeeld voor bijeenkomsten over de invulling of toekomst van de locatie waar jouw bedrijf zich bevindt of vrijwilligerswerk projecten. Juist door hier jouw gezicht – als onderdeel van het bedrijf zijnde – te laten zien, draag je bij aan een goed imago. Een stuk aanwezigheid, het tonen van initiatief en gesprekken aangaan is bevorderlijk voor het opbouwen van jouw netwerk.
Fysieke producten
Naast aanwezigheid en het delen van persoonlijke verhalen, doen fysieke producten het vaak ook heel goed. Kies ervoor om het logo van jouw bedrijf te laten zien op stickers, tasjes posters, pennen maar ook bijvoorbeeld door waterflessen te bedrukken. Dit kan ingezet worden tijdens promotie events, beurzen maar ook voor (nieuwe) werknemers. Juist omdat een waterfles een alledaags en veelgebruikt object is, zal deze vaak en op veel plekken te zien zijn. Dit vergroot alleen maar jouw naamsbekendheid!
Werk samen met externen
Een andere manier om jouw bedrijf in de spotlights te zetten, kan door samenwerkingen aan te gaan met andere bedrijven of personen. Denk bijvoorbeeld aan bloggers of een marketingbureau. Wanneer zij jouw naam en/of logo op de eigen kanalen plaatsen, is dit dus ook zichtbaar voor hun klanten. Hiermee vergroot jij jouw bereik als bedrijf zijnde door externen. Dit kan ook door referenties in de vorm van social media posts.