Heb je een product dat je graag wilt promoten, dan kun je daar verschillende kanten mee op. Je kunt de promotie bijvoorbeeld aanpakken met reclameborden, banners en posters, maar wist je dat ook displays een goede aanvulling voor elke campagne zijn? Die kun je op verschillende manieren gebruiken, bijvoorbeeld om je producten in uit te stallen. Er zijn verschillende soorten displays op de markt, zoals een winkeldisplay en displays voor op beurzen. Hoe ga je creatief om met dit soort promotiemateriaal? We vertellen het je in dit artikel.
Kies voor karton
Karton is bij uitstek een geschikte materiaalsoort om displays van te laten maken. Kies bij voorkeur voor honingraatkarton. Dat is karton met een unieke structuur aan de binnenkant die iets wegheeft van een honingraat. Deze constructie maakt het karton uitzonderlijk stevig en weerbaar. Een display gemaakt van dit soort karton kan tegen een stootje en gaat lang mee. Ideaal wanneer je hem neer wilt zetten op een plek waar veel mensen langskomen. Mocht hij dan eens worden omgestoten, dan is dat geen probleem. Daarnaast is zo’n display licht van gewicht. Dat maakt het gemakkelijk hem te verplaatsen.
Laat je display op maat maken
Elk product is anders, en heeft dus baat bij een op maat gemaakte display. Met kartonnen displays is meer mogelijk dan je denkt. Je kunt bijvoorbeeld platte, maar ook driedimensionale vormen uitbeelden. Het fijne daarbij is dat karton een betaalbare materiaalsoort is. Dat maakt het een aantrekkelijke keuze om te gebruiken in bijvoorbeeld een campagne of bij een tijdelijke aanbieding. Een ervaren drukker zoals Aelen en Van Leeuwen kan je helpen om jouw idee werkelijkheid te maken, en maakt elke display op zo’n manier dat die perfect bij je product past.
Verschillende promotiematerialen
Naast kartonnen displays zijn er meer soorten promotiematerialen die je kunt gebruiken om je campagne of de promotie van een product tot een succes te maken. Denk bijvoorbeeld aan materialen zoals posters, detectiepoorthoezen en kubusdisplays. Daarmee kun je je campagne precies op maat maken en je product op de juiste manier promoten. Ook wanneer je een winkel hebt, kun je slim gebruik maken van displays. Denk aan een leuke baliedisplay die je vlakbij de toonbank kunt zetten en die mensen verleidt tot een impulsaankoop. Op die manier kun je met deze promotiematerialen alle kanten op.