3 tips voor een hogere Google Ranking  0 657

Google marketing

Hoger in Google komen lijkt wel een dagelijks gevecht te zijn. Hoe hard je soms ook je best doet en hoe zeer je ook vindt dat je die eerste plek in Google wel hebt verdiend, toch staat daar toch één van jouw grootste concurrenten te pronken. Wat heeft zijn bedrijf wat jij niet hebt? Maak je geen zorgen! Vaak heeft het in dit geval weinig te maken met de kwaliteit van het bedrijf (hoewel dit uiteraard ook mogelijk is), maar alles met de marketingstrategieën die tot op heden zijn toegepast. Grote kans dat jouw concurrent gebruik maakt van een goede online marketeer en daarmee zijn of haar Google Ranking binnen mum van tijd heeft verhoogd. 

Dat is natuurlijk stiekem goed nieuws voor jou, want dat betekent dus ook dat jij veel kunt doen om je concurrent te verslaan. Online marketing is immers hét sleutelwoord. Daarom volgen hier 3 tips om jouw Google Ranking te verbeteren en zo een hogere positie binnen Google te behalen. 

Schakel een online marketeer in 

Allereerst is het belangrijk om te beseffen dat online marketing zeer complex is. De digitale markt verandert bijna constant. Door al die nieuwe, innovatieve ontwikkelingen zien we dan ook dat bepaalde marketingstrategieën al na enkele maanden tot slechts een jaar weer achterhaald zijn. Dit is als ondernemer bijna niet bij te benen. Dat zou betekenen dat je 24/7 alle nieuwtjes in de gaten moet houden en dáárnaast ook nog eens je bedrijf moet runnen. Dat is bijna niet te doen. Het is daarom slimmer om een online marketeer in te schakelen. Deze houdt zich constant bezig met de nieuwste ontwikkelingen, weet een plan op maat te stellen voor jouw bedrijf en helpt je in de zoektocht naar de juiste aanpak om hoger in Google te eindigen. 

Maak gebruik van long-tail zoekwoorden 

Zoekwoorden gebruiken in relevante content of bij het plaatsen van interne links is heel belangrijk voor een betere vindbaarheid van jouw website. Dan moet je echter wel weten welke zoekwoorden je het beste kunt gebruiken. Wij adviseren om hierbij altijd te gaan voor zogenaamde long-tail zoekwoorden. 

Long-tail zoekwoorden hebben een lager zoekvolume. Dat betekent dat ze minder vaak gezocht worden door de consument, maar leveren daarentegen wel veel meer op. Stel, je verkoopt auto’s en je gebruikt een zoekwoord als ‘auto kopen’, dan beschik je direct over heel veel concurrentie. Er zijn immers heel veel aanbieders die auto’s verkopen. De kans is klein dat je dan daadwerkelijk met dit zoekwoord weet te scoren. Daarom kun je beter voor zoekwoorden kiezen die iets relevanter zijn voor jouw site en bovendien direct een groot deel van de concurrentie uitschakelen. Denk bijvoorbeeld aan ‘auto kopen Friesland’. Een marketeer kan je helpen bij het bepalen van de juiste zoekwoorden. Ook handig voor google ads.

Content marketing 

Content marketing is onmisbaar voor een hogere positie binnen Google. Hierbij kun je denken aan geschreven teksten, maar ook het gebruik van social media kanalen en het plaatsen van video’s. Hierbij is het tegenwoordig echter wel belang dat er ook daadwerkelijk relevante content wordt geplaatst. Je kunt niet meer zomaar een artikel plaatsen om simpelweg hogerop in Google te komen, maar de consument moet hier écht iets aan hebben. Google analyseert tegenwoordig hoe bezoekers reageren op jouw landingspagina’s. Klikken ze direct terug nadat ze hier op terecht zijn gekomen? Dan zal Google de kwaliteitsscore van die pagina aanpassen en zak je verder weg in de ranking. Hoe relevanter, hoe beter dus! 

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Slimme integraties: haal het meeste uit uw video deurbel! 0 1717

Slimme integraties: haal het meeste uit uw video deurbe

Heb je al een video deurbel geïnstalleerd thuis? Dan ben je vast al onder de indruk van de verbeterde beveiliging en het gemak dat deze slimme apparaten bieden. Maar wist je dat jouw video deurbel nog veel meer kan doen als je deze integreert met andere smart home-apparaten en -systemen? In deze blogpost nemen we je mee op ontdekkingstocht langs enkele slimme integraties die jouw video deurbel nog functioneler en leuker maken!

Koppel je video deurbel aan slimme verlichting

Stel eens voor: het is laat op de avond en iemand belt aan. In plaats van in het donker te tasten, gaan je slimme lampen automatisch aan zodra de video deurbel beweging detecteert. Zo zorg je voor extra veiligheid en gemak. Merken zoals Philips Hue en LIFX bieden naadloze integratiemogelijkheden met veel populaire video deurbellen, zoals de video deurbel zonder abonnement.

Verbind je video deurbel met een slim slot

Een andere handige koppeling is die tussen de video deurbel en uw slimme slot. Zo kun je bijvoorbeeld de Eufy deurbel verbinden met slimme sloten zoals Nuki of August. Wanneer je via de app ziet wie er voor de deur staat, kun je met een druk op de knop de deur ontgrendelen. Ideaal voor als je gasten verwacht of een pakketje wilt laten afleveren!

Integreer je video deurbel met een smart home-assistent

Heb je een Google Home of Amazon Echo? Koppel deze aan je video deurbel en ontvang meldingen via je slimme luidsprekers! Vraag de assistent wie er voor de deur staat, of bekijk de live videostream op een compatibel scherm. Deze slimme integratie maakt je leven net een beetje gemakkelijker en leuker.

Creëer automatiseringen met IFTTT

IFTTT (If This Then That) is een krachtige service waarmee u allerlei slimme apparaten en services aan elkaar kunt koppelen. Zo kun je jouw video deurbel verbinden met tal van andere apparaten en acties automatiseren. Denk bijvoorbeeld aan het starten van een opname op je beveiligingscamera’s zodra de video deurbel beweging detecteert. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Versterk je beveiliging met een slim alarmsysteem

Wil je nog een stap verder gaan? Integreer de video deurbel met een slim alarmsysteem zoals SimpliSafe of Ring Alarm. Zo kunt je je hele huis beschermen en houdt je alles in de gaten via één gebruiksvriendelijke app. Je video deurbel vormt dan de perfecte aanvulling op de algehele beveiliging.

BPM calculator: wat het is en hoe het werkt? 0 1641

BPM calculator wat het is en hoe het werkt

Als autobezitter ben je vast bekend met de term BPM, maar wat betekent het precies? En hoe bereken je de BPM voor jouw auto? Gelukkig is er de BPM calculator, een handige tool waarmee je snel en eenvoudig de BPM voor jouw auto kunt berekenen. We leggen uit wat de BPM is, hoe het werkt en hoe je de BPM calculator kunt gebruiken.

Wat is de BPM?

BPM staat voor Belasting van Personenauto’s en Motorrijwielen en is een belasting die je betaalt bij de aanschaf van een nieuwe of geïmporteerde auto. De hoogte van de BPM is afhankelijk van verschillende factoren, zoals de CO2-uitstoot, de cataloguswaarde en het bouwjaar van de auto.

Hoe werkt de BPM?

De hoogte van de BPM wordt berekend aan de hand van een aantal factoren. Allereerst wordt gekeken naar de CO2-uitstoot van de auto. Hoe hoger de CO2-uitstoot, hoe hoger de BPM. Daarnaast wordt gekeken naar de cataloguswaarde van de auto. Dit is de waarde van de auto zoals deze in de prijslijst van de fabrikant staat vermeld. Hoe hoger de cataloguswaarde, hoe hoger de BPM.

Verder speelt het bouwjaar van de auto een rol. Hoe ouder de auto, hoe lager de BPM. Dit komt omdat de afschrijving van de auto ook wordt meegenomen in de berekening van de BPM. Ten slotte is de brandstofsoort van de auto van invloed op de hoogte van de BPM. Voor auto’s die op diesel of LPG rijden gelden andere tarieven dan voor auto’s die op benzine rijden.

Hoe bereken je de BPM?

Het berekenen van de BPM is een ingewikkelde berekening die je waarschijnlijk niet zomaar zelf kunt maken. Gelukkig zijn er verschillende tools beschikbaar waarmee je snel en eenvoudig de BPM voor jouw auto kunt berekenen. Een van deze tools is de BPM calculator.

Hoe gebruik je de BPM calculator?

Het gebruik van de BPM calculator is heel eenvoudig. Je vult de gegevens van jouw auto in, zoals het merk, het model, het bouwjaar en de brandstofsoort. Vervolgens geeft de calculator aan hoeveel BPM je moet betalen voor jouw auto. Let op: dit is een indicatie van de te betalen BPM en geen exacte berekening. De exacte BPM wordt namelijk berekend door de Belastingdienst.

Wanneer gebruik je de BPM calculator?

Je gebruikt de BPM calculator wanneer je een nieuwe auto wilt kopen of wanneer je een auto wilt importeren uit het buitenland. Bij de aanschaf van een nieuwe auto betaal je namelijk BPM, en bij de import van een auto moet je ook BPM betalen. Het is daarom belangrijk om te weten hoeveel BPM je moet betalen voordat je de auto koopt of importeert.

BPM heeft invloed op totale kosten

Het is belangrijk om de BPM te berekenen omdat dit invloed kan hebben op de totale kosten van de auto. De hoogte van de BPM kan namelijk flink verschillen per auto en het kan lonen om verschillende auto’s met elkaar te vergelijken op basis van de BPM. Door gebruik te maken van een BPM calculator kun je een betere inschatting maken van de totale kosten van de auto en zo een weloverwogen keuze maken bij de aanschaf van een nieuwe auto.

Meest populaire onderwerpen

Editor Picks