Tips om je te blijven ontwikkelen in je werk 0 4782

Tips om je te blijven ontwikkelen in je werk

Tegenwoordig zijn we vaak een aantal jaar in dienst bij een bepaalde organisatie. Het is dan ook niet gek dat je op een gegeven moment alles weet van heel het bedrijf en jezelf niet meer uitdaagt. Toch is dit zonde! Het is namelijk juist goed om steeds op zoek te gaan naar een uitdaging om jezelf te blijven ontwikkelen. We zijn immers nooit uitgeleerd. Maar hoe kun je jezelf nu blijven ontwikkelen in je werk? Wij vertellen je er graag meer over!

Probeer iets nieuws

Als je op een gegeven moment voor een langere tijd dezelfde functie uitvoert, kan het zo zijn dat je het eng vindt om nieuwe dingen te proberen. Je denkt dan misschien dat het je niet gaat lukken, omdat je er nog niet zoveel ervaring mee hebt. Deze onzekerheid zal je juist helpen groeien! Daarom is het alleen maar goed om zo’n kans met beide handen aan te pakken. Ook al heb je het nog nooit gedaan, je kan er alleen maar weer van leren. Het is hierbij ook goed als je zelf op zoek gaat naar nieuwe manieren om kennis op te doen.

Leer van mensen om je heen

Van je collega’s en mensen om je heen kun je ook heel veel leren. Heb je bijvoorbeeld een collega die altijd heel enthousiast over een bepaald onderwerp praat? Kijk dan eens of je van die persoon nog iets kan leren. Luister aandachtig naar mensen om je heen en wie weet ontdek je zo wel interessante feitjes over onderwerpen waar je weinig verstand van hebt! Ook is het verstandig om een dagje mee te lopen met verschillende afdelingen binnen het bedrijf. Zo leer je niet alleen de organisatie beter kennen, je ontdekt ook waar iedere afdeling zo mee bezig is.

Trainingen en cursussen

Wil je je op een bepaald gebied binnen het vak verder ontwikkelen? Kijk dan eens of jouw werk ook bepaalde trainingen en cursussen aanbiedt. Vaak willen werkgevers ook hun werknemers stimuleren om door te blijven leren en geven ze hen de kans om trainingen te volgen op kosten van het bedrijf. Dit is natuurlijk ideaal! Dit kan bijvoorbeeld door middel van blended learning. Dit is een handig leerproces waarbij zowel online als offline lessen met elkaar worden gecombineerd. Zo kun je thuis zelf studeren en zul je de resultaten in een leergroep bespreken en verder oefenen.

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ga je een echte mannen hobbykamer inrichten? 4 tips 0 90

Ga je een echte mannen hobbykamer inrichten? 4 tips

We hebben steeds meer de behoefte aan een ruimte in huis om lekker even op jezelf te zijn zonder gestoord te worden door vrouwlief of de kinderen. In ons drukke leven jongleren we werk en thuis en lopen we over van verplichtingen. En in al die drukte vergeet je gewoonweg om tijd voor jezelf vrij te maken. 

Iedereen heeft baat bij een plek waar je tot rust kunt komen en omringd wordt door de dingen die je leuk vindt. Echt jouw plek.

Nu kun je voor een echte “mancave” gaan compleet met bierbrouwerij of een complete game room met speciale gamestoelen en een gigantische flatscreen tv, maar je kunt ook voor een echte hobbyruimte gaan waar je lekker ongestoord kunt klussen. 

Wil je ook een kamer voor jezelf inrichten, een echte hobbykamer voor mannen? Met deze vier eenvoudige stappen tover je een doorsnee kamer om tot jouw eigen plek.

1. Waar ga je jouw hobbykamer voor gebruiken?

Elk goed project begint met een goed plan, en dat geldt dus ook voor jouw hobbykamer. Bedenk wat voor hobbykamer je het liefste zou willen hebben, wat je er gaat doen en met welke spullen je jezelf wilt omringen. Wil je bijvoorbeeld een echte mancave en hou je van bier dan wil je misschien een bar inbouwen met een tap, een echte brouwketel neerzetten om je eigen bier te maken en een speciale koelkast om je bier te lageren en op temperatuur te houden. Maak een lijst met de dingen die je graag in je hobbykamer zou willen hebben en teken een plattegrond om te zien of het allemaal past voordat je naar de winkel rent.

2. Inrichten van je hobbykamer met bergruimte

Ga je voor een echte hobbykamer waar je dingen gaat maken, dan heb je meestal veel bergruimte nodig. Hou je bijvoorbeeld van modelbouw, dan heb je al snel dozen vol met modelbouwprojecten, verf, penselen, een airbrush en allerlei klein gereedschap. Om te zorgen dat al deze spullen niet overal gaan rondslingeren en je werkplek prettig en overzichtelijk te houden is het handig om voor veel opbergruimte te zorgen. Hou in je plan daarom al rekening met kasten, en dozen of kisten waar je kleinere onderdelen in kwijt kunt. Met genoeg kleinere containers die je weer kunt stapelen kun je ook in een hele kleine hobbyruimte toch veel spullen kwijt. 

3. Zorg voor passende verlichting in je hobbykamer

Bij een hobbykamer hoort goede verlichting. Als je aan het hobbyen bent moet je goed kunnen zien wat je aan het doen bent. Hang bijvoorbeeld LED tl verlichting op boven je werktafel en koop een goede bureaulamp of spotjes om gericht je werkstuk te kunnen belichten. Ga je voor een mancave of een gameroom dan zoek je het misschien meer in passende sfeerverlichting. 

4. Haal het maximale uit een kleine hobbykamer

Heb je maar een kleine ruimte die je kunt inrichten als hobbykamer, probeer dan de ruimte optimaal te benutten. Kijk of je wat opbergruimte betreft de hoogte in kunt. Hang bijvoorbeeld bakken aan de muur met een handig kliksysteem voor klein gereedschap of materiaal, en kijk of je de werktafel opklapbaar kunt maken zodat je meer ruimte kunt creëren als je dat nodig hebt.

 

 

Zo kun jij jouw bedrijf nog meer en beter promoten 0 120

Zo kun jij jouw bedrijf nog meer en beter promoten

Anno 2023 is het belangrijk om je als bedrijf te kunnen onderscheiden. Aangezien er in veel sectoren veel bedrijven werkzaam zijn, is het lastig om jouw bedrijf meer te laten zien aan de buitenwereld op een dusdanige manier dat jouw netwerk, klantenkring en naamsbekendheid vergroot wordt. Toch is dit ontzettend belangrijk voor het succes van jouw bedrijf. Daarom komen er in deze blog een aantal tips naar voren om jouw bedrijf nog meer te promoten!

Kies voor het delen van persoonlijke verhalen

Veel consumenten zijn benieuwd naar de mensen achter een bedrijf. Wanneer er weinig te vinden is over de medewerkers en de achtergrond, is het lastig om in te kunnen schatten wat voor soort bedrijf het is, wat voor cultuur er heerst en of het bij deze klant wel of niet past. Daarnaast toont het ook een stukje menselijkheid. Iets wat sommige consumenten nogal missen bij grootschalige bedrijven. Hierdoor kun jij als bedrijf juist in onderscheiden. Naast het publiceren van deze informatie op de eigen website kun je ook kiezen voor social media kanalen zoals LinkedIn, Instagram en Facebook. Kies vooral ook voor een kanaal dat past bij jouw doelgroep.

Wees fysiek aanwezig

Door fysiek op evenementen aanwezig te zijn, laat je als personen binnen bedrijf een indruk achter. Dit kan door evenementen die over het vakgebied en binnen de sector bij te wonen maar dit kan ook bij andere evenementen. Dit geldt bijvoorbeeld voor bijeenkomsten over de invulling of toekomst van de locatie waar jouw bedrijf zich bevindt of vrijwilligerswerk projecten. Juist door hier jouw gezicht – als onderdeel van het bedrijf zijnde – te laten zien, draag je bij aan een goed imago. Een stuk aanwezigheid, het tonen van initiatief en gesprekken aangaan is bevorderlijk voor het opbouwen van jouw netwerk.

Fysieke producten

Naast aanwezigheid en het delen van persoonlijke verhalen, doen fysieke producten het vaak ook heel goed. Kies ervoor om het logo van jouw bedrijf te laten zien op stickers, tasjes posters, pennen maar ook bijvoorbeeld door waterflessen te bedrukken. Dit kan ingezet worden tijdens promotie events, beurzen maar ook voor (nieuwe) werknemers. Juist omdat een waterfles een alledaags en veelgebruikt object is, zal deze vaak en op veel plekken te zien zijn. Dit vergroot alleen maar jouw naamsbekendheid!

Werk samen met externen

Een andere manier om jouw bedrijf in de spotlights te zetten, kan door samenwerkingen aan te gaan met andere bedrijven of personen. Denk bijvoorbeeld aan bloggers of een marketingbureau. Wanneer zij jouw naam en/of logo op de eigen kanalen plaatsen, is dit dus ook zichtbaar voor hun klanten. Hiermee vergroot jij jouw bereik als bedrijf zijnde door externen. Dit kan ook door referenties in de vorm van social media posts.

Meest populaire onderwerpen

Editor Picks