3 redenen waarom het slim is om online marketing uit te besteden  0 78

Online marketing

Meer bezoekersaantallen genereren en op die manier een grotere klantenbestand opbouwen. Het klinkt allemaal heel eenvoudig. Maar marketing is door de jaren heen enorm veranderd en telkens ingewikkelder geworden. Een goed voorbeeld is dat offline marketing momenteel bijna niet meer wordt gebruikt. Mensen bevinden zich massaal op het internet en daar moet dus ook de juiste marketingstrategie voor worden uitgestippeld. Blijf je achter online, dan zal je dit merken in de groei van je bedrijf. 

Veel ondernemers hopen geld te besparen door verschillende vormen van online marketing zelf toe te passen. SEO, hoe moeilijk kan dat nu zijn? En waarom zou je niet zelf de Google Ranking van je website kunnen verbeteren? Dit klinkt allemaal erg logisch, maar dat is het alleszins niet. Online marketing is complex en wanneer je simpele misstappen maakt, dan kan je hier enorm hard voor worden afgerekend. Daarom is het in de meeste gevallen slimmer (en zelfs goedkoper!) om online marketing uit te besteden. Nog niet overtuigd? In dit artikel geven we je 3 redenen om je te overtuigen. 

Het bespaart geld 

Dit klinkt misschien heel tegenstrijdig, want natuurlijk kost het ook geld om online marketing uit te besteden. Hier is echter een eenvoudige verklaring voor. Vaak ziet men namelijk dat website-eigenaren allerlei verschillende marketingtools inzetten om de vindbaarheid van hun website te vergroten. Met een beetje mazzel zijn deze effectief. In veel gevallen echter niet. Het is immers niet voor niets dat er zoveel verschillende online marketing bureaus zijn. Het wereldje is complex en vraagt om voldoende expertise. Bovendien is geen enkel bedrijf hetzelfde en vraagt iedere website om een andere aanpak. Wanneer jij vervolgens enorm veel geld investeert om zelf te adverteren of je Google Ranking te verbeteren, dan kan dit zelfs een averechts effect hebben en ook nog eens onnodig veel geld kosten. 

Kies je ervoor om de marketingstrategie aan een team van specialisten over te laten? Dan weet je zeker dat dit op de juiste manier zal gebeuren. Bovendien levert dit op de lange termijn meestal meer op dan dat je eraan hebt uitgegeven. Kortom, een zeer verstandige financiële beslissing! 

Een andere kijk 

Hoeveel verstand en ervaring je ook zelf met online marketing mag hebben, soms merk je gewoon dat je te dicht bij het bedrijf staat om alles nog helder te zien. Hierdoor mis je nieuwe inzichten en kun je ongemerkt steekjes laten vallen in jouw marketingstrategie. Het binnenhalen van een extern online marketing bureau is dan ook een uitgelezen kans om van een geheel nieuwe en bovenal frisse blik te profiteren. Eentje die alleen maar goed zal zijn voor jouw bedrijf. 

Je weet precies waar elke euro blijft 

Sommige ondernemers vinden het spannend om veel uit te geven aan een online marketing bureau. Wat als het helemaal niets oplevert? Gelukkig komt hierbij het grootste voordeel van online marketing om de hoek kijken. In tegenstelling tot offline marketing is namelijk ontzettend goed te achterhalen of bepaalde strategieën effect hebben en wat dit je uiteindelijk opgeleverd heeft. Hierdoor zie je precies waar elke euro blijft en is het bijna onmogelijk om de plank mis te slaan. 

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

3 tips voor een hogere Google Ranking  0 79

Google marketing

Hoger in Google komen lijkt wel een dagelijks gevecht te zijn. Hoe hard je soms ook je best doet en hoe zeer je ook vindt dat je die eerste plek in Google wel hebt verdiend, toch staat daar toch één van jouw grootste concurrenten te pronken. Wat heeft zijn bedrijf wat jij niet hebt? Maak je geen zorgen! Vaak heeft het in dit geval weinig te maken met de kwaliteit van het bedrijf (hoewel dit uiteraard ook mogelijk is), maar alles met de marketingstrategieën die tot op heden zijn toegepast. Grote kans dat jouw concurrent gebruik maakt van een goede online marketeer en daarmee zijn of haar Google Ranking binnen mum van tijd heeft verhoogd. 

Dat is natuurlijk stiekem goed nieuws voor jou, want dat betekent dus ook dat jij veel kunt doen om je concurrent te verslaan. Online marketing is immers hét sleutelwoord. Daarom volgen hier 3 tips om jouw Google Ranking te verbeteren en zo een hogere positie binnen Google te behalen. 

Schakel een online marketeer in 

Allereerst is het belangrijk om te beseffen dat online marketing zeer complex is. De digitale markt verandert bijna constant. Door al die nieuwe, innovatieve ontwikkelingen zien we dan ook dat bepaalde marketingstrategieën al na enkele maanden tot slechts een jaar weer achterhaald zijn. Dit is als ondernemer bijna niet bij te benen. Dat zou betekenen dat je 24/7 alle nieuwtjes in de gaten moet houden en dáárnaast ook nog eens je bedrijf moet runnen. Dat is bijna niet te doen. Het is daarom slimmer om een online marketeer in te schakelen. Deze houdt zich constant bezig met de nieuwste ontwikkelingen, weet een plan op maat te stellen voor jouw bedrijf en helpt je in de zoektocht naar de juiste aanpak om hoger in Google te eindigen. 

Maak gebruik van long-tail zoekwoorden 

Zoekwoorden gebruiken in relevante content of bij het plaatsen van interne links is heel belangrijk voor een betere vindbaarheid van jouw website. Dan moet je echter wel weten welke zoekwoorden je het beste kunt gebruiken. Wij adviseren om hierbij altijd te gaan voor zogenaamde long-tail zoekwoorden. 

Long-tail zoekwoorden hebben een lager zoekvolume. Dat betekent dat ze minder vaak gezocht worden door de consument, maar leveren daarentegen wel veel meer op. Stel, je verkoopt auto’s en je gebruikt een zoekwoord als ‘auto kopen’, dan beschik je direct over heel veel concurrentie. Er zijn immers heel veel aanbieders die auto’s verkopen. De kans is klein dat je dan daadwerkelijk met dit zoekwoord weet te scoren. Daarom kun je beter voor zoekwoorden kiezen die iets relevanter zijn voor jouw site en bovendien direct een groot deel van de concurrentie uitschakelen. Denk bijvoorbeeld aan ‘auto kopen Friesland’. Een marketeer kan je helpen bij het bepalen van de juiste zoekwoorden. Ook handig voor google ads.

Content marketing 

Content marketing is onmisbaar voor een hogere positie binnen Google. Hierbij kun je denken aan geschreven teksten, maar ook het gebruik van social media kanalen en het plaatsen van video’s. Hierbij is het tegenwoordig echter wel belang dat er ook daadwerkelijk relevante content wordt geplaatst. Je kunt niet meer zomaar een artikel plaatsen om simpelweg hogerop in Google te komen, maar de consument moet hier écht iets aan hebben. Google analyseert tegenwoordig hoe bezoekers reageren op jouw landingspagina’s. Klikken ze direct terug nadat ze hier op terecht zijn gekomen? Dan zal Google de kwaliteitsscore van die pagina aanpassen en zak je verder weg in de ranking. Hoe relevanter, hoe beter dus! 

Opvallende trends in de Corona periode 0 82

Opvallende trends in de Corona periode

De Corona crisis houdt de wereld flink in zijn grip. Om het virus niet om zich heen te laten grijpen zijn er door de meeste regeringen strenge regels ingesteld. Ook het Nederlandse kabinet onder leiding van Premier Rutte heeft Nederland strenge maatregelen opgelegd. Veel Nederlanders hebben lange tijd thuis gezeten om zo zichzelf en anderen te beschermen. Gelukkig is er inmiddels licht aan het eind van de tunnel. De groep kwetsbare Nederlanders heeft zich kunnen laten inenten. Hierdoor heeft het kabinet de maatregelen iets kunnen versoepelen. Welke trends hebben we zien ontstaan tijdens deze moeilijke periode? Hoe heeft Nederland zich door de Corona crisis heen geknokt?

Heel Holland bakt en Hollands Next Masterchef in de praktijk

Vanwege de Corona maatregelen mochten restaurants en andere horeca gelegenheden hun deuren niet openen. Hierdoor was Nederland gedwongen thuis te eten. De grote winnaar van deze maatregel was Thuisbezorgd. Deze dienst zorgde ervoor dat het eten via bezorgers van eetgelegenheden naar huizen werd gebracht. Ook het thuis koken werd opeens erg populair. Webshops die etenswaren aanbieden en thuisbezorg diensten als AH-delivery en Picknick hebben hierdoor een mooie stijging doorgemaakt tijdens de corona periode. Kwamen al die vrijdag en zondag avonden op de bank kijkend naar Masterchef en Heel Holland bakt opeens goed van pas!

Thuis werken en aan het huis werken

Door Corona werden werkgevers gedwongen hun werknemers thuis te laten werken. Opeens bleek dat meetings via Teams prima vanuit huis gedaan konden worden. Werkgevers bleken erg vrijgevig wanneer het ging over thuiswerkvergoedingen en het creëren van een ergonomische thuiswerkplek. Tel daarbij op dat de reistijd van huis naar werk en andersom kwam te vervallen en het thuis werken was al snel erg populair. Vanwege het vervallen van de reistijd hadden veel mensen opeens tijd over. Omdat men thuis zat zag men ook wat er allemaal aan het huis mankeerde en wat al lang niet was opgepakt. De doe-het-zelvers gingen aan de slag en opeens was heel Nederland tuinman, dakdekker of klusjesman.

Toch liever een ander huis?

De Nederlandse huizenmarkt kwam door de corona maatregelen ook in beweging. Hoewel de huizenmarkt nog altijd krap is zagen we de zoekterm ‘Makelaar Rotterdam’ weer stijgen in Google Trends. Veel buitenlandse studenten of werknemers zijn in de Corona periode naar hun thuisland gegaan. Dit bracht wat ruimte op de huur markt. Veel starters konden extra sparen door de lagere uitgaven. Hierdoor konden zij toch de nieuwbouwhuizen die vrij kwamen te staan kopen.

Meest populaire onderwerpen

Editor Picks