7 Redenen om jouw sportschool lidmaatschap te annuleren 0 684

7 Redenen om jouw sportschool lidmaatschap te annuleren

Begrijp ons niet verkeerd, we zijn allemaal voor lidmaatschappen van een sportschool omdat we geloven dat het veel waarde en voordelen heeft om naar een sportschool te gaan.

Maar vandaag besteden we meer aandacht wat de meest voorkomende redenen zijn om een sportlidmaatschap op te zeggen bij een sportschool.

Reden 1 van de opzegging: Geen motivatie meer om naar de sportschool te gaan

Simpel gezegd, om welke reden dan ook, je gaat gewoon niet naar de sportschool. Het kan een gebrek aan motivatie zijn, de hygiëne, ‘die’ persoon op de apparatuur, of je voelt de vibe gewoon niet meer. Als je een tijdje niet bent geweest, dan begint je automatische incasso natuurlijk je centen uit je portemonnee te knijpen.

Reden 2: Het wordt te druk

Als we naar een sportschool gaan, willen we meestal naar binnen en naar buiten om onze training te doen. Er zijn veel mensen die daarheen gaan voor de sociale ervaring, wat absoluut prima is, maar we horen helaas dat andere leden geen rekening houden met anderen. Vaak horen we deze klacht, waarbij iemand op een apparaat zit en het vasthoudt door zijn handdoek op het fitnessapparaat te laten liggen. Of je wilt een apparaat gebruiken en het is een ruimte geworden waar iedereen rondhangt. Dit kan erg frustrerend zijn als je er bent voor een snelle training. Meer dan waarschijnlijk heeft iedereen deze ervaring op de een of andere manier gedeeld.

Reden 3: Wijzigingen in het sportschema

Dit is een andere situatie die net zo frustrerend kan worden. We hebben het over het algemeen allemaal druk, dus misschien ben je lid geworden van een sportschool omdat er regelmatig fitness lessen zijn gepland. Plotseling blijven de lesroosters veranderen, of de lessen worden steeds geannuleerd omdat de fitnessinstructeur niet komt opdagen!

Reden 4: Je gebruikt niet alle fitnessapparatuur

Je bent waarschijnlijk verkocht door het feit dat de sportschool honderden verschillende apparaten heeft die je zou kunnen gebruiken. Dan… je realiseert je later dat je er uiteindelijk maar een paar gebruikt. Sommige leden brengen zelfs het grootste deel van hun tijd door in een bepaalde zone van de sportschool, wat je niet echt de waarde van je lidmaatschap geeft. Als jij dit bent, moet je jezelf afvragen, is dit de beste manier om je geld aan je lidmaatschap te besteden? En zou dat lidmaatschapsgeld ergens anders kunnen worden vervangen?

Reden 5: Het is gewoon niet zo handig meer

Gemak is de meest voorkomende reden waarom mensen lid worden van hun plaatselijke sportschool. Meestal kies je de locatie die goed voor jouw werkt. Tenzij de faciliteit iets heel unieks heeft, zijn we misschien bereid om verder te reizen. In de meeste gevallen is gemak echter een grote factor, omdat sommige leden misschien een jong gezin of kleine kinderen hebben om aan te denken, of ze hebben een druk leven en de sportschool verderop past goed in hun schema. De meeste mensen zullen lid worden van een sportschool die zich binnen een straal van 5 km van hun huis of werkplek bevindt, dus als het gemak uit de vergelijking wordt gehaald, is het vooruitzicht op een sportschool lidmaatschap misschien niet zo aantrekkelijk meer.

Reden 6: Het duurt 15 minuten of meer om daar te rijden

Als je vanaf bord nummer 5 van je werk vertrekt op weg naar je sportschool, maar vast komt te zitten in het verkeer en het duurt nog eens 15 minuten, dan zul je waarschijnlijk niet de moeite nemen. Je zou waarschijnlijk in de verleiding komen om in plaats daarvan rechtstreeks naar huis te gaan!

Mensen hebben het druk en hebben die luxe niet meer met de tijd. Langere werkdagen of laat terugwerken is tegenwoordig heel gewoon. Als je eenmaal bent gestopt met werken, is de kans groter dat je een paar drankjes drinkt of gewoon thuis ontspant met jouw gezin.

Dus 15 minuten kunnen behoorlijk lang lijken om naar een sportschool te rijden. Vooral als je naar een les probeert te komen en als je denkt dat je misschien te laat komt, dan kan het doel voorbijschieten.

Reden 7: De kosten van een fitness lidmaatschap

Probeer eerst jouw lidmaatschap in de wacht te zetten als je nog steeds niet zeker weet wat je aan het doen bent. Maar als je niet optimaal gebruikmaakt van je sportschool lidmaatschap, kun je het beste zo vroeg mogelijk basic fit opzeggen, of een andere sportschool. Elke maand, soms elke week, betaal je een automatische incasso en het kan allemaal oplopen, dus stel je voor waar je dat geld voor had kunnen gebruiken? Je had genoeg kunnen hebben om op een broodnodige vakantie te gaan of misschien te investeren in een ander type fitness service. Een abonnement opzeggen zorgt gewoonweg voor lagere vaste kosten per maand voor ieder. Kijk dus kritisch naar je vaste kosten iedere maand!

 

 

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zo blijft u fit 0 720

Zo blijft u fit

Sporten dient een belangrijk onderdeel te zijn van ons dagelijks levenspatroon. Bent u nog geen sporter en op zoek naar de nodige motivatie? Neem dan een kijkje op de beoordelingen site, waar u meningen van anderen kunt vinden over sporten en gezond zijn. Het nut van sporten in ons leven is dat we door te sporten als individu energie krijgen om gezond en fit door het leven te gaan. Verder levert sporten een belangrijke bijdrage aan de bloedcirculatie, onze ademhaling, spieren, gewrichten en botten. Daarnaast stimuleert het de stofwisseling van ons lichaam en heeft en het een positieve invloed op het gewicht. In dit artikel zullen we ons richten op fitness en sportwinkels.

Fitness instructies

Fitness heeft allemaal te maken met de fitheid van ons lichaam. Vaak genoeg staan we er als individu niet bij stil dat het beoefenen van sport op een veilige en een effectieve manier dient te geschieden, willen wij de gewenste resultaten waarnemen. Als beginnende sporter is het begrijpelijk dat u heel veel vragen heeft over alles wat met de sport, die u beoefent, te maken heeft. Vraag altijd naar gerichte advies aan uw sportinstructeur en volg de verkregen instructies nauwgezet.

Geschikte sportkleding

Het dragen van de correcte sportkleding is essentieel. Online vindt u in diverse sportwinkels tal van sportitems en sportkleding, uiterst geschikt voor het beoefenen van diverse takken van sport. U bedenkt het zo gek niet of het is te verkrijgen online. U vindt er sportkleding en geschikte sportschoenen tegen zeer concurrerende prijzen van onder meer de merken Nike, Puma en Adidas. Die perfect passende en nauwsluitende kleding vindt u ook aangeboden in het assortiment sportkleding. Sport Collecties voor elk budget! Daarnaast de bijpassende zweetband, sporttas, de smartwatch en het nodige baddoek om uzelf af te drogen na een succesvolle training. Op de afdeling Sales vindt u meestal sterk afgeprijsde kwaliteit merk sportkleding en overigen. Veel sporters maken daarvan gretig gebruik. Wie wil nu niet in merk kleding sporten en toch nog daarvoor veel kunnen besparen bij de aankoop ervan.

Sport accessoires en hun functies

De bijbehorende accessoires voor het sporten zijn net zo belangrijk als de sportkleding. Zonder de juiste fitness-accessoires zijn de oefeningen minder effectief en zult u de beoogde doelen van het regelmatig trainen minder snel behalen of zelfs missen. Aangeboden wordt een uitgebreid assortiment aan fitness-accessoires, zoals weight bags, Bar Pad, sluitingen en trainingsgrepen. De weight bags zijn geschikt bij functionele training gericht op het versterken van de armen, schouders, benen en core. Een Bar Pad is ideaal voor squats. De Bar pad wordt om de halterstang geplaatst en voorkomt dat het metaal direct drukt op het lichaam tijdens de squats. De diverse sluitingen voor de halterstang geven extra stabiliteit en maken de trainingen veiliger. Trainingsgrepen zorgen voor de multifunctionaliteit van fitnessapparatuur, elke greep wordt dan gericht op een andere spier. Fitness riemen biedende de ondersteuning aan de rug tijdens het trainen en voorkomen blessures. Fitness handschoenen voorkomen schaafwonden en eeltvorming op uw handen tijdens het trainen en zijn uiterst geschikt voor zware krachttraining. Gewichtsvesten kunnen tijdens de krachtoefeningen zorgen voor verzwaring voor meer resultaat. De collectie attributen is zeer ruim te noemen. U vindt er onder meer spullen van dumbells tot springtouwen en van foam rollers tot push-up grips.

Dieet voor spieren 0 613

Dieet voor spieren

Er zijn heleboel verschillende manieren om de spiermassa te vergroten. Een deel daarvan ligt bij de dagelijkse voedingsinname, en het dagelijkse voedingspatroon. Was je van plan het ontbijt de schrappen? Misschien kan je dat toch maar beter niet doen! Het is gebleken dat de betaïne verbindingen die voorkomen in zemelen, een deel van graanproducten, de energie in de spieren vergroten. Voor die extra energieboost tijdens het sporten is het dus verstandig om vooraf een vezelrijk ontbijt te nuttigen! De verhoogde inname van verzadigde vetten helpt ook bij het kweken van spiermassa: vlees en zuivel bijvoorbeeld. Let wel op dat de hoge inname van verzadigde vetten kan leiden tot een verhoogd cholesterolgehalte. Aangezien dat tot gezondheidscomplicaties kan leiden is het aan te raden om de vetinname uit te balanceren door producten te consumeren die cholesterolverlagend werken. Noten, zoals macadamia’s, amandelen en walnoten zitten bomvol gezonde vetten en dragen bij aan grotere spiermassa. Goed alternatief dus!

Oefeningen voor spieren

Om spiermassa te kweken is een bezoek aan de sportschool aan te raden. Een sportschool heeft namelijk gerichte apparatuur waardoor het vergroten van de spiermassa makkelijker wordt gemaakt. Door Nederland heen zijn er een heleboel verschillende sportscholen. Door het grote aanbod zijn er overal wel sportscholen. Zoek je een sportschool in Amsterdam? Sportschool Utrecht? Sportschool Rotterdam? Alles kan.

Een van de belangrijkste tips om spiermassa te vergroten is variantie in het aantal herhalingen per set. Vandaag 10 pushups, morgen 15, overmorgen 5. Het is wetenschappelijk aangetoond dat deze wijze van varieren de spierkracht vergroot.

Een andere tip is naverbranding: heb je net een intensieve set gedaan? Sluit de set af met een oefening waar je spieren van gaan branden. Het is even doorbijten, maar je creëert zo wel een optimaal resultaat.

Tenslotte een simpele tip waardoor je squats tot 7.4% effectiever worden: zak dieper! Met een deep squat gebruik je tot 7.4% meer van je bilspieren dan bij een reguliere squat.

Cardio met spieren

Lange tijd werd er gedacht dat het beoefenen van cardio kon leiden tot een verlies van spiermassa, je verbrandt er immers calorieën in een razend tempo mee!

Uit een Frans onderzoek is echter gebleken dat cardio en krachttraining goed te verenigen zijn. Het is namelijk zo dat wanneer je goed gehydrateerd bent tijdens je cardio training, je je spieropbouwende hormonen stimuleert. Een goed hydratatie peil leidt tot meer vetverlies en het behoud van spiermassa. Het hormoon ‘HGH’, wat een menselijk groeihormoon is, wordt gestimuleerd zich te vermenigvuldigen als het vochtgehalte in het lichaam hoog genoeg is. Receptoren in de bloedbaan geven signalen af aan het HGH-hormoon.

Wat wel belangrijk is om te benoemen is dat cardio veel calorieën vreet. Je spieren kunnen niet groeien wanneer ze te weinig calorieën binnen krijgen, dus zorg ervoor dat je voedselinname hoog genoeg is, om de verbrande calorieën van de cardio mee te compenseren.

Meest populaire onderwerpen

Editor Picks