Goedkoop kerstinkopen doen: 3 handige tips 0 1712

Het is nog maar net oktober en veel mensen zijn alweer aan het aftellen naar de feestdagen. De eerste speelgoedboeken lagen alweer op de mat en winkels strooien met leuke aanbiedingen en hoge kortingen. Terwijl we gretig een schaaltje pepernoten naar binnen werken, denken we nu al aan de torenhoge kosten die de decembermaand altijd met zich meebrengt. Sommige mensen sparen het hele jaar door om in december even alle remmen los te kunnen gooien. Anderen bedenken pas in november dat ze toch wel graag wat spaargeld achter de hand hadden gehouden. Of je nu over een groot of klein budget beschikt, besparen kan nooit kwaad. Met de volgende 3 handige tips doe jij gemakkelijk en goedkoop kerstinkopen.

kerstinkopen doen

#1 Vries eten in

We besteden elk jaar meer dan honderd euro voor een flinke kerstmaaltijd met de familie. Hierbij praten we dus over eten voor slechts één dag. Reken zelf maar uit hoeveel dit is als mensen op kerstavond, eerste kerstdag en tweede kerstdag komen eten. Dit kost al snel klauwen vol geld! Natuurlijk kan je gemakkelijk gourmetschalen kopen bij de bekendste supermarkten en hoeft dit niet al te duur te zijn, maar ze weten we hoe ze de prijzen duurder kunnen maken rond de feestdagen. Dit zijn immers de dagen waar ze het van moeten hebben in het jaar. Wees ze te slim af door in het najaar al te beginnen met het kopen van eten voor de feestdagen. Veel voedingswaren kunnen een geruime tijd ingevroren worden, zonder dat ze hun smaak verliezen. Houd daarom de aanbiedingen goed in de gaten en koop eens wat extra’s als je een financiële meevaller hebt. Met een voucher Albert Heijn kan je al snel tientallen euro’s op je uiteindelijk totaalkosten besparen! Denk hier dan ook niet te licht over, maar ga al vroeg aan de slag met het verzamelen van houdbare voedingswaren.

albert-heijn-kortingscode-1

#2 Wacht niet tot het laatste moment

Veel mannen maken de fout om tot het laatste moment te wachten om kerstcadeaus in te slaan. Tijdens het weekend voor de feestdagen is het niet alleen immens druk in de stad, maar rijzen de prijzen ook nog eens de pan uit. Je doet er dan ook goed aan om al in het najaar te beginnen met het verzamelen van kerstcadeaus. Soms profiteer je van leuke acties door middel van een promotiecode Bol.com en andere keren heb je wat meer financiële ruimte en kan je een groter cadeau kopen. Door de kosten voor de cadeaus over meerdere maanden uit te spreiden, lijkt dit uiteindelijk enorm mee te vallen.

bol.com logo

#3 Kies voor huismerken

Rond de kerstdagen willen we alles zo luxe mogelijk. We kiezen enkel voor A-merken en trakteren onze gasten op de meest luxe voedingswaren en drankjes. Maar waarom eigenlijk? Ook de huismerken kunnen enorm lekker zijn en het kerstassortiment is vaak enorm verrassend. Probeer dan ook niet te veel in hokjes te denken, maar geef ook andere merken een kans. Misschien wil je binnenkort nooit meer anders!

 

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Voor iedere airco de juiste leiding 0 107

Voor iedere airco de juiste leiding

Vaste ingebouwde airconditionings (ook wel split units genoemd) worden in Nederland steeds populairder. Door de steeds langere warme zomers en de goed geïsoleerde huizen is het vaker erg warm in huis en kan een airco een hoop comfort bieden. Als je eenmaal hebt besloten dat je een airco in huis wilt hebben kun je gaan uitzoeken welke materialen je allemaal nodig hebt. Natuurlijk zijn er kant en klare pakketten verkrijgbaar, maar veel mensen zoeken hun materialen toch liever zelf bij elkaar. Daarom leggen we in dit artikel uit waar je op moet letten bij de aanschaf van leidingen voor je nieuwe airco.

Enkele en dubbele leidingen

Airco leidingen zijn zowel als enkele leiding en als dubbele leiding verkrijgbaar (ook wel resp. single en twin leiding genoemd). Maar wat betekent dat nu precies? Een enkele aircoleiding is simpelweg één leiding die, afhankelijk van de diameter, kan dienen als aanvoer- of als afvoerleiding. Dit kan in bepaalde gevallen erg handig zijn. Een dubbele aircoleiding bestaat uit twee aan elkaar gemaakte leidingen, vaak met beide een andere diameter. Zo’n dubbele leiding heeft dan direct de aanvoer- en afvoerleiding naast elkaar en het geheel kan simpel en op een nette manier geïnstalleerd worden. Afhankelijk van het type airco en hoe je deze gaat plaatsen kun je dus de keuze maken voor een enkele of dubbele aircoleiding. Qua prijs is er vaak weinig verschil tussen twee losse enkele leidingen of een dubbele leiding.

Airco leidingen

Geïsoleerde leidingen

Je kunt airco leidingen eigenlijk alleen maar als geïsoleerde leiding krijgen, en dat is maar goed ook. De isolatielaag is erg belangrijk; deze zorgt er namelijk voor dat condensvorming op de aircoleiding beperkt blijft. Daarnaast heb je met geïsoleerde leidingen (die op de juiste manier geïnstalleerd zijn) geen last van geluidsoverlast door rammelende leidingen en zorgt de schuimlaag voor een goede warmte isolatie van de buis voor optimale prestaties. Mocht je dus ergens een goedkope niet-geïsoleerde leiding tegen komen, snel verder kijken!

Koppelingen voor aircoleidingen

Om aircoleidingen door te verbinden of op de airco-unit aan te sluiten wordt er vaak gebruikt gemaakt van flarewartels of soldeerkoppelingen. Daarnaast is het ook mogelijk om gebruik te maken van perskoppelingen, waarmee het aansluiten helemaal een fluitje van een cent wordt. Let tijdens het uitzoeken van de materialen dus goed op de aansluitmogelijkheden van de verschillende onderdelen en zorg dat deze op elkaar afgestemd zijn. Het is daarnaast goed om te weten dat het aansluiten van aircoleidingen alleen mag gebeuren door een gecertificeerd F-gassen installateur. Andere werkzaamheden kun je zelf uitvoeren.

Laatste tip

Nog een laatste tip als afsluiter: Het is natuurlijk belangrijk is dat je materialen van hoge kwaliteit aanschaft, zodat je vele jaren onbezorgd kunt genieten van jouw nieuwe aircosysteem. Je kunt daarom het beste winkelen bij een betrouwbare leverancier met kennis van zaken, zoals Benem. Je bent dan verzekerd van goede materialen en kunt tijdens installatie gebruik maken van een deskundige helpdesk.

De do´s en dont´s bij dumbbell oefeningen. 0 155

De do´s en dont´s bij dumbbell oefeningen

We hebben hieronder een lijstje opgesteld met dumbbell oefeningen die nog te vaak fout worden gedaan in de sportschool. Het belang van een goede houding, en een juist gewicht kiezen, wordt vaak onderschat waardoor er vaak geen vooruitgang wordt geboekt of blessures ontstaan. Lees hoe je elke oefening correct uit moet voeren.

1.       De bicep curl

De bicep curl, vrijwel een van de meeste herkenbare dumbbell oefeningen die er is. Voor deze oefening is het van belang controle te behouden. Kies een gewicht waarbij je in staat bent om de dumbbell omhoog te brengen zonder dat de elleboog mee gaat. Door dit aan te houden zorg je ervoor dat de spanning ook daadwerkelijk op de bicep blijft. Begin hier dus met een gewicht waarbij je je comfortabel voelt. Het komt nog te vaak voor dat mensen de dumbbell op en neer gooien. Snelheid is bij deze oefening niet van belang. Sterker nog hoe langzamer je het gewicht naar beneden laat zakken des te zwaarder het wordt.

2.       Lunges

Benen trainen, de favoriete dag voor elke gymfanaat. De Lunge is een echte killer oefening voor de benen en billen.Je hebt enkel een stuk ruimte nodig en een set dumbbells. Mocht je nu geen ruimte hebben om op en neer te kunnen lopen? Je kunt deze oefening makkelijk op één plek doen. Het enige wat hiervoor gedaan hoeft te worden is dat na elke stap het lichaam eerst weer naar de neutrale positie gebracht moet worden. Zo kan je elke been afwisselen. Zorg er ten alle tijden voor dat schouders en heupen gelijk aan elkaar zijn. Een grote don’t bij deze oefening is het buigen van de knie voorbij de tenen. Hiermee creëer je onnodig spanning op de knie.

3.       Shoulder press

De nummer 1 massa builder voor schouders is deze oefening. Je kunt het zowel staand als zittend uitvoeren. Bij de zittende versie is het van belang dat het bankje juist is ingesteld. Is deze te ver naar achter ingesteld, dan train je al gauw de bovenborst mee. Zorg ervoor dat de rug recht is en laat hierbij de dumbbells tot een 90 graden hoek zakken. Ga je verder dan deze 90 graden hoek? Dan loop je onnodig risico op blessures. Een “echte” don’t bij de staande versie is een holle rug aannemen.

Zorg ervoor dat de rug zich in een rechte houding bevindt. Doe je dit niet? Dan breng je onnodige spanning op de onderrug. Zoals de meesten wel weten komt de onderrug bij bijna alle oefeningen wel in het spel. Activeer je toch je onderrug bij het te zwaar trainen?? Dan raden we aan om een belt aan te schaffen. Deze stabiliseert de onderrug.

4.       Dumbbell Bench press

Door te kiezen voor de bench press met dumbbells stel je jezelf in staat om een diepere stretch aan je borst te geven. De range of motion gaat verder dan de normale bench press met een halterstang, echter brengt dit ook zijn gevaren met zich mee. Je borst mag je niet te veel stretchten bij deze oefening. Dit leidt ertoe dat het voorste gedeelte van de schouder het werk overneemt, iets wat vaak tot blessures leidt. Een paar punten van aandacht bij deze oefening zijn als volgt:

  • Zorg ervoor dat de dumbbells op de juiste positie naar beneden komen. Dus niet rond de nek of buik laten zakken. Doe dit rond het borstgedeelte.
  • Het laten stoten van de dumbbells aan het einde van de oefening. Hiermee valt de spanning van de borstspier weg. Door deze een stuk uit elkaar te laten behou je maximale spanning op de borst.
  • Als je traint met een buddy laat hem dan niet al het werk doen. Vaak nemen partners het spotten iets te letterlijk waardoor een deel van de belasting op de borstspier verdwijnt.

5.       De dumbbell row

Een iconische oefening voor het trainen van de rug. Het woord row staat voor de zagende beweging die het imiteert. Zorg ervoor dat je een bankje gebruikt waar je tegenaan kan leunen. Bij deze oefening is het van belang dat de rug in een holle positie is, met de borst omhoog en het hoofd in een neutrale positie. Een veel voorkomende fout die mensen maken is het gewicht tillen met hun armen. Bij deze oefening moet het gewicht echt met de rug en schouders getild worden. Mind muscle connection is iets wat vaak over het hoofd wordt gezien en is vaak belangrijker dan het gewicht. Je rug trainen thuis kan vrij gemakkelijk gedaan worden met een aantal basisoefeningen, waaronder dus de dumbbell row.

Meest populaire onderwerpen

Editor Picks