Nieuw horloge kopen of repareren? Wij kiezen voor het laatste 0 160

Vintage horloges-

Een horloge is vaak geen goedkoop sieraad. Een knap horloge kost al snel een paar honderd euro, en kan oplopen tot enkele duizenden euro’s. Maar goed, als je ervan geniet dan is hij dat waard! Maar dan komt het moment… Je wilt dat ene klusje in huis doen waar je vrouw al lang om vraagt. Je bent druk, dus doet het even snel tussendoor. Je wilde je horloge nog afdoen, maar was te gehaast. En dan: een tik, een klap, een knal. Je horloge is stuk! Het glas is beschadigd en het uurwerk lijkt niet soepel meer te lopen. Wat doe je?

De wegwerp maatschappij

Als ik bovenstaande vraag aan mijn opa had gesteld, dan was het antwoord eenvoudig geweest: repareren! Helaas denkt de huidige generatie daar vaak anders over. Er wordt wel gezegd dat we in een wegwerp maatschappij leven. De meeste spullen worden goedkoop geproduceerd en zijn ontworpen om snel uit elkaar te vallen. Het is immers goedkoper om een nieuwe te kopen dan om je huidige product te repareren. Daarnaast kunnen fabrikanten zo meer aan je verdienen. Allemaal leuk en aardig, maar deze trend heeft een keerzijde. Het produceren van producten om ze een jaar later weer de prullenbak in te gooien is ontzettend belastend voor het milieu. Alles behalve duurzaam. Gelukkig lijken steeds meer jonge mensen zich hiervan bewust te zijn. Dus: laten we onze spullen weer maken als ze stuk zijn!

Wegen de kosten op tegen de baten?

Mooi idee natuurlijk om spullen die kapot zijn weer te repareren, maar is dat met een horloge wel rendabel? Wij denken van wel. De waarde van een horloge is natuurlijk op twee manieren uit te drukken: in geld en in emotie. Zoals we in de inleiding al beschreven kost een horloge al snel een paar honderd euro. Een eenvoudige reparatie kost soms maar een paar tientjes. Dat is dus stukken voordeliger dan een nieuwe aanschaffen. Daarnaast is er natuurlijk nog de emotionele waarde. Misschien heb je jouw horloge wel gekregen voor je verjaardag, of geërfd van je grootvader. De waarde die dit aan jouw horloge geeft is doorgaans niet in geld uit te drukken. Een eenvoudige reparatie kan dan dus zeer de moeite waard zijn.

Een horloge reparatie, is dat niet veel gedoe?

Bij veel mensen staat het repareren van een horloge voor gedoe. Je moet naar de juwelier, die moet je horloge opsturen, je bent hem weken kwijt en moet nog maar afwachten wat het kost. Dan is een nieuw exemplaar bestellen misschien wel makkelijker. Gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg alternatieven. Kijk voor een horloge reparatie bijvoorbeeld eens naar The Watch Lab. In feite is dit een traditioneel horloge reparatie atelier waar gecertificeerde horlogemakers vakkundig reparaties uitvoeren. Ze doen echter één ding anders: ze zijn online georiënteerd. Je meldt je reparatie eenvoudig online aan en krijgt direct een vrijblijvende prijsopgave. Handig toch? Je horloge niet repareren omdat het veel gedoe is, is tegenwoordig dus geen excuus meer. Het is eenvoudig en veilig vanaf de bank te regelen. Conclusie: geef jouw horloge het tweede leven dat het verdient!

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

3 tips voor een hogere Google Ranking  0 59

Google marketing

Hoger in Google komen lijkt wel een dagelijks gevecht te zijn. Hoe hard je soms ook je best doet en hoe zeer je ook vindt dat je die eerste plek in Google wel hebt verdiend, toch staat daar toch één van jouw grootste concurrenten te pronken. Wat heeft zijn bedrijf wat jij niet hebt? Maak je geen zorgen! Vaak heeft het in dit geval weinig te maken met de kwaliteit van het bedrijf (hoewel dit uiteraard ook mogelijk is), maar alles met de marketingstrategieën die tot op heden zijn toegepast. Grote kans dat jouw concurrent gebruik maakt van een goede online marketeer en daarmee zijn of haar Google Ranking binnen mum van tijd heeft verhoogd. 

Dat is natuurlijk stiekem goed nieuws voor jou, want dat betekent dus ook dat jij veel kunt doen om je concurrent te verslaan. Online marketing is immers hét sleutelwoord. Daarom volgen hier 3 tips om jouw Google Ranking te verbeteren en zo een hogere positie binnen Google te behalen. 

Schakel een online marketeer in 

Allereerst is het belangrijk om te beseffen dat online marketing zeer complex is. De digitale markt verandert bijna constant. Door al die nieuwe, innovatieve ontwikkelingen zien we dan ook dat bepaalde marketingstrategieën al na enkele maanden tot slechts een jaar weer achterhaald zijn. Dit is als ondernemer bijna niet bij te benen. Dat zou betekenen dat je 24/7 alle nieuwtjes in de gaten moet houden en dáárnaast ook nog eens je bedrijf moet runnen. Dat is bijna niet te doen. Het is daarom slimmer om een online marketeer in te schakelen. Deze houdt zich constant bezig met de nieuwste ontwikkelingen, weet een plan op maat te stellen voor jouw bedrijf en helpt je in de zoektocht naar de juiste aanpak om hoger in Google te eindigen. 

Maak gebruik van long-tail zoekwoorden 

Zoekwoorden gebruiken in relevante content of bij het plaatsen van interne links is heel belangrijk voor een betere vindbaarheid van jouw website. Dan moet je echter wel weten welke zoekwoorden je het beste kunt gebruiken. Wij adviseren om hierbij altijd te gaan voor zogenaamde long-tail zoekwoorden. 

Long-tail zoekwoorden hebben een lager zoekvolume. Dat betekent dat ze minder vaak gezocht worden door de consument, maar leveren daarentegen wel veel meer op. Stel, je verkoopt auto’s en je gebruikt een zoekwoord als ‘auto kopen’, dan beschik je direct over heel veel concurrentie. Er zijn immers heel veel aanbieders die auto’s verkopen. De kans is klein dat je dan daadwerkelijk met dit zoekwoord weet te scoren. Daarom kun je beter voor zoekwoorden kiezen die iets relevanter zijn voor jouw site en bovendien direct een groot deel van de concurrentie uitschakelen. Denk bijvoorbeeld aan ‘auto kopen Friesland’. Een marketeer kan je helpen bij het bepalen van de juiste zoekwoorden. Ook handig voor google ads.

Content marketing 

Content marketing is onmisbaar voor een hogere positie binnen Google. Hierbij kun je denken aan geschreven teksten, maar ook het gebruik van social media kanalen en het plaatsen van video’s. Hierbij is het tegenwoordig echter wel belang dat er ook daadwerkelijk relevante content wordt geplaatst. Je kunt niet meer zomaar een artikel plaatsen om simpelweg hogerop in Google te komen, maar de consument moet hier écht iets aan hebben. Google analyseert tegenwoordig hoe bezoekers reageren op jouw landingspagina’s. Klikken ze direct terug nadat ze hier op terecht zijn gekomen? Dan zal Google de kwaliteitsscore van die pagina aanpassen en zak je verder weg in de ranking. Hoe relevanter, hoe beter dus! 

Opvallende trends in de Corona periode 0 58

Opvallende trends in de Corona periode

De Corona crisis houdt de wereld flink in zijn grip. Om het virus niet om zich heen te laten grijpen zijn er door de meeste regeringen strenge regels ingesteld. Ook het Nederlandse kabinet onder leiding van Premier Rutte heeft Nederland strenge maatregelen opgelegd. Veel Nederlanders hebben lange tijd thuis gezeten om zo zichzelf en anderen te beschermen. Gelukkig is er inmiddels licht aan het eind van de tunnel. De groep kwetsbare Nederlanders heeft zich kunnen laten inenten. Hierdoor heeft het kabinet de maatregelen iets kunnen versoepelen. Welke trends hebben we zien ontstaan tijdens deze moeilijke periode? Hoe heeft Nederland zich door de Corona crisis heen geknokt?

Heel Holland bakt en Hollands Next Masterchef in de praktijk

Vanwege de Corona maatregelen mochten restaurants en andere horeca gelegenheden hun deuren niet openen. Hierdoor was Nederland gedwongen thuis te eten. De grote winnaar van deze maatregel was Thuisbezorgd. Deze dienst zorgde ervoor dat het eten via bezorgers van eetgelegenheden naar huizen werd gebracht. Ook het thuis koken werd opeens erg populair. Webshops die etenswaren aanbieden en thuisbezorg diensten als AH-delivery en Picknick hebben hierdoor een mooie stijging doorgemaakt tijdens de corona periode. Kwamen al die vrijdag en zondag avonden op de bank kijkend naar Masterchef en Heel Holland bakt opeens goed van pas!

Thuis werken en aan het huis werken

Door Corona werden werkgevers gedwongen hun werknemers thuis te laten werken. Opeens bleek dat meetings via Teams prima vanuit huis gedaan konden worden. Werkgevers bleken erg vrijgevig wanneer het ging over thuiswerkvergoedingen en het creëren van een ergonomische thuiswerkplek. Tel daarbij op dat de reistijd van huis naar werk en andersom kwam te vervallen en het thuis werken was al snel erg populair. Vanwege het vervallen van de reistijd hadden veel mensen opeens tijd over. Omdat men thuis zat zag men ook wat er allemaal aan het huis mankeerde en wat al lang niet was opgepakt. De doe-het-zelvers gingen aan de slag en opeens was heel Nederland tuinman, dakdekker of klusjesman.

Toch liever een ander huis?

De Nederlandse huizenmarkt kwam door de corona maatregelen ook in beweging. Hoewel de huizenmarkt nog altijd krap is zagen we de zoekterm ‘Makelaar Rotterdam’ weer stijgen in Google Trends. Veel buitenlandse studenten of werknemers zijn in de Corona periode naar hun thuisland gegaan. Dit bracht wat ruimte op de huur markt. Veel starters konden extra sparen door de lagere uitgaven. Hierdoor konden zij toch de nieuwbouwhuizen die vrij kwamen te staan kopen.

Meest populaire onderwerpen

Editor Picks